1 008 lukukertaa ·
3 vastausta
1k lukukertaa
3 vastausta
Sisäseinä - kiinnittää vasakisko harvalaudoitukseen
Aion rakentaa sisäseinän paneelikattoa vasten, jossa paneelit on naulattu harvempaan paneeliin. Sisäseinä kulkee samalla suunnalla kuin kattopalkit ja siis poikittain harvempaan paneeliin nähden.
On suuri riski, että seinä ei tule sijoittumaan täsmälleen kattopalkin alapuolelle, ja kysymykseni on: uskotko, että riittääkö kiinnittää kurkihirsi pelkästään harvaan paneeliin, vai pitäisikö minun jollain tavalla avata enemmän kattoa ja rakentaa lisää tukia?
Jos on riittävää kiinnittää harvempaan paneeliin, pitäisikö minun poistaa kattopaneelilaudat seinän kohdalla, vai voinko kiinnittää kattopaneelin läpi ja edelleen harvaan paneeliin?
On suuri riski, että seinä ei tule sijoittumaan täsmälleen kattopalkin alapuolelle, ja kysymykseni on: uskotko, että riittääkö kiinnittää kurkihirsi pelkästään harvaan paneeliin, vai pitäisikö minun jollain tavalla avata enemmän kattoa ja rakentaa lisää tukia?
Jos on riittävää kiinnittää harvempaan paneeliin, pitäisikö minun poistaa kattopaneelilaudat seinän kohdalla, vai voinko kiinnittää kattopaneelin läpi ja edelleen harvaan paneeliin?
Riippuu myös siitä, miten näet tulevaisuuden. Aiotko poistaa seinän lähitulevaisuudessa ja haluat pitää paneelin, niin anna sen olla. Muuten sahaa se auki jo nyt, niin vältyt siltä, kun myöhemmin vaihdat kattopaneelin.Matti_75 sanoi:
Helpottaa varmasti myös, jos haluat sähköä seinään.
Tällaiset projektit toki usein päättyvät siihen, että vaihdat kattopaneelin ja remontoit koko kerroksen.
Kiitos vastauksista!
Poistan sitten kattopaneelin, äänieristys on erittäin tärkeää, koska siitä tulee lasteni makuuhuone kesämökille, tällä hetkellä he jakavat huoneen ja isosisko alkaa kyllästyä pikkuveljen meteliin

Poistan sitten kattopaneelin, äänieristys on erittäin tärkeää, koska siitä tulee lasteni makuuhuone kesämökille, tällä hetkellä he jakavat huoneen ja isosisko alkaa kyllästyä pikkuveljen meteliin
Hehe, kyllä, aion vaihtaa kattopaneelin uudessa huoneessa jatkossa, mutta se saa odottaa hieman. Etuna siinä, että se on vapaa-ajan asunto, on se, että ei ole maailmanloppu, jos se ei ole täydellinen kaikkiallaTomtom79 sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Ohut sisäseinä – ääni, vakaus ja paksuus?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Kiinnitä keittiösaareke betonilattiaan - ruuvit ja tulpat
Kiinnitä alumiinikiskot allaskatolle
Golvspån - Under innervägg?
Golv -
Flytta innerväggar 1960-tals enplanshus
Planlösningar