Minulla on 70-luvun portaat, joista haluaisin tehdä modernimmat. Vaihdoin tammiasteet muutama vuosi sitten ja maalasin loput valkoiseksi. Olen yrittänyt löytää uuden kaideratkaisun rakennusyrityksiltä ja tietyiltä porrasyhtiöiltä, mutta on vaikeaa saada yksinkertainen ratkaisu olemassa oleviin portaisiin.

Onko kellään ratkaisua uusiin kaiteisiin sekä seinää vasten että portaisiin? Ajattelin mahdollisesti vaihtaa tamminen tanko seinälle ja asettaa kaiteen kaiteen päälle. Koko ratkaisu tuntuu raskaalta meidän eteisessä.

Ajatuksena on säilyttää alkuperäiset portaat tammiasteilla.

Mietin kaiteen ja jousipuiden sekä viereisen paneelin maalaamista, antakaa mielellään väri-ehdotuksia, jos teillä on niitä.

• Valkoinen portaikko puisilla askelmilla ja valkoiset kaiteet, seinällä värikkäitä tauluja.
  • Suutarillinen portaikko, jossa on valkoiset kaiteet ja tammiset portaat, kuvattu sisältä käsin, etsinnässä moderni käsijohderatkaisu.
  • Valkoinen kaide huoneessa, jossa on vaatekaappi ja kukkatapetti, osa parvekkeesta yläkerrassa näkyvissä.
Hei

Edellisessä talossamme meillä oli suora 70-luvun portaikko, jossa pystypuut/pinnat olivat maalaamatonta puuta ja ulottuivat katosta alas vääntärungon tasolle, eivät siis lattiaan asti kuten sinun.

Ostin valmiita puusta valmistettuja pystypuita, jotka maalattiin valkoisiksi, sekä käsijohteet tammesta tai pyökistä rakennussarjana Hornbachilta. Koska minun oli pakko päästä yläkerran seinästä ulos, asensin pystypuut vääntärungon sisäpuolelle. Vahvikkeena pystypuille sahasin sopivan paksuisesta sääntöpuusta kolmioita kiinnitettäväksi vääntärungon sisäpuolelle. Vääntärunko maalattiin valkoiseksi, ja etuna oli, ettei vääntärunkoa häiritty pystypuilla, jotka olisi pitänyt kiinnittää ulkopuolelle. Portaikossa oli yksi pystypuu per askelma, mikä on itse asiassa liian pitkä väli. Seinäpuolelle asennettiin myös pyöreä käsijohde tammesta tai pyökistä.

Olen itse melko tyytyväinen, mutta monet pitivät modernisointia onnistuneena.

Myöhäinen vastaus, mutta löysin kuvan modernisoinnistani. Kodikas eteinen, jossa on vaaleat seinät, puuportaat ja harmaa laattalattia; modernisoinnin jälkeen.

• Rakastan
RoTe
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.