Hei, noob täällä! Onko suositeltavaa laittaa ulkoseinän sisäpuolelle puupaneelia? Runko on tiilestä, jota on rappattu sisä- ja ulkopuolelta.
 
Puupaneeli ist tapetin sijaan?
 
M Mangan i kax sanoi:
Puupaneeli tapetin sijaan?
Kyllä, juuri niin. Yhdellä tehosteseinällä.
 
L Lusen77 sanoi:
Kyllä, juuri niin. Yhdellä korostusseinällä.
Jos pidät pinnasta niin miksi ei? Onhan tavallista käyttää osb tai plyfa kipsin takana, joissakin seinissä olen rakentanut raakapontilla. Joten jos poistat kipsin ..
 
elpaco elpaco sanoi:
Jos pidät pinnasta, niin miksi ei? OSB tai vaneri kipsilevyn takana on yleistä, olen joillakin seinillä rakentanut raakalaudasta. Joten jos poistat kipsilevyn ..
Nykyisessä seinässä ei ole OSB:tä eikä kipsilevyä. Se on rappaus tiili myös ulkoseinän sisäpuolella. Joten kysymykseni on oikeastaan, miten käy orgaanisten materiaalien kanssa suoraan kiviseinässä, kosteuskulku näkökulmasta katsottuna.
 
Kiinnitä naulalistat, jotka toimivat myös ilmarakona.
Jos olet huolissasi naulalistojen kiinnittymisestä kiviseinään, kiinnitä esimerkiksi alusmateriaali/turvapaperi väliin.
Jätä mielellään rako ala- ja yläreunaan, jotta se voi tuulettua paremmin.
 
  • Tykkään
Lusen77
  • Laddar…
L Lusen77 sanoi:
Se ei ole olemassa OSB:tä tai kipsilevyä nykyisellä seinällä. Se on rapattua tiiltä myös ulkoseinän sisäpuolella. Joten kysymykseni on oikeastaan, miten se on orgaanisten materiaalien kanssa suoraan kiveä vasten, kun tarkastellaan kosteuden siirtymistä.
Tarkoitan, että sinulla ei ollut kipsilevyä. Tarkoitan yleensä. Se riippuu siitä, minkälainen rakenne tiiliseinälläsi on. Mutta se on varmasti eristetty, eikö? Muuten se olisi kylmäaukko talvella. Mutta jos et ajattele peittää kaikkea, kosteuden sulkeminen ei ole varsinainen ongelma. Voit esimerkiksi asentaa metallikehyksen ja jättää ilmaraon alareunaan. Aseta lista pienellä raolla seinää vasten.
 
  • Tykkään
Lusen77
  • Laddar…
Kiitos hyvästä vastauksesta!
 
L Lusen77 sanoi:
Kyllä, juuri niin. Yhdelle seinälle.
Laitoimme paneelit keittiön seinälle. Tässä on lopputulos. Seinäpaneeli keittiössä, jossa on kiinni taulu, jossa lukee ”YES WE DO LOVE CHOCOLATE”.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.