Hei!

Olen purkanut osan sisäkatosta vetääkseni putkia uuteen kylpyhuoneeseen. Kun yritin palauttaa kattoa, huomasin, että kyseistä mitoitusta ei enää ole saatavilla tai ainakaan en ole onnistunut löytämään sitä.

Talo on rakennettu vuonna 1978 ja epäilen, että puutavara on kutistunut hieman, mikä aiheuttaa nykyiset mitat. Arvelen, että se oli alun perin 21x95, nyt se on 20x90. Tai ehkä tällainen mitoitus oli silloin vain saatavilla hyllyssä.

Olisi hyvä saada vinkkejä, miten ratkaisen tämän, arvailen, että minun tarvitsee löytää puusepänliike, joka voi jyrsiä tämän mitoituksen. Kyse on vain ehkä 10-15 laudasta.

/Robert

• Vanha puinen sisäkatto, jossa on kapeita, vierekkäin asetettuja lautoja. Osa laudoista puuttuu putkien asentamisen jälkeen.
  • Puunpala ja piirros, jossa mitat 20 mm x 90 mm ja yksityiskohdat sisäkaton korjaukseen. Taustalla avoin kannettava tietokone.
95:or ovat varmaan hyllyllä tänään, huomaisitko todella eroa muutaman Mm, kun katto näyttää siltä alun perin hieman vaihtelevilla väleillä jne.? :) muuten pitää varmaan sahata itse :)

Unohdin mainita, että olen Täbyssä, joten mahdolliset vinkit puusepänliikkeistä tai vastaavista, jotka ratkaisevat tehtävän, tulisi olla tältä alueelta :-)

P Patzie sanoi:
95:surprised:r löytyy kai hyllystä tänään, näkisitkö oikeasti eron muutamissa Mm kun katto näyttää tuolta alunperinkin vaihtelevine rakoineen jne?:) muuten täytyy varmaan sahata itse :)
En löydä 95 joka on kaksipuoleisesti viistetty tällä tavalla, laudasta näkyvä osa on siis 7,5 mm. Mutta ehkä ajattelen väärin...

Sinä jatkat 21 x 95, eikä kukaan tule huomaamaan eroa, kun olet maalannut katon. Jos olet avannut paneelin keskellä kattoa, sinun täytyy ehkä muokata yksi tai kaksi paneelilautaa, jotta ne sopivat.
Valkoinen panelikatto, jossa on kiinteä kattolamppu. Seinässä on useita kehystettyjä lintukuvia. Valkoinen paneelikatto, jossa näkyy siistit saumakohdat ja yhtenäinen rakenne, mahdollisesti juuri maalattu tai asennettu, huoneen kulmassa.

Kiitos vastauksesta Bengt, olen varmaan huono etsimään, tai sitten olen vähän tyhmä ;-) Jos otan tavallista raakalautaa niin urat ja höylätyt ovat yhtä pitkiä, joten lautojen väliin ei tule rakoja, mistä löydät ne laudat, joita näytät kuvassasi? Niiden pitäisi myös olla kaksifaasattu, aivan kuten kuvassasi.

Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.