Tarvitsen vähän neuvoja ja vinkkejä koskien sisäkaton laskua ja vaihtamista sekä sisäseinän vaihtamista. Aloitamme katosta.

Sisäkatto
Nykyinen sisäkatto huoneessa koostuu huntonit-levyistä (1991). Haluan laskea kattoa seuraavista syistä:
  • Asentaa halogeenispotteja
  • Piilottaa kaapelit
  • Saada sileän kipsikaton
Ensimmäinen ajatukseni on purkaa olemassa oleva katto ja asentaa uudet kipsilevyt. Onko tämä monimutkainen prosessi?
Kipsilevyjen osalta olen katsonut kahta eri mallia; Norgips Plan ja Gyproc Planum Ergo. Onko näistä jotain mielipiteitä?

Sisäseinä
Sisäseinässä on tällä hetkellä kipsilevyjä (kaksoiskerros) teräsrunkojen päällä. Viereinen huone on kylpyhuone. Tälle seinälle aion asentaa vaakapaneelin. Haluan myös vetää kaapelit seinään. Oletan, että nykyisten kipsilevyjen purkaminen on melko monimutkainen prosessi. Tarvitsen tähän todella neuvoja!

Kiitollinen kaikesta avusta!

Voin kertoa vähän, miten olen tehnyt. Kiinnitin olemassa olevaan kattoon 45x45 cc60. Sitten vedin tarvittavat sähköt kattoon, eristin ja laitoin uudet levyt päälle. Sinun täytyy kuitenkin laskea kattoa enemmän, jos aiot asentaa upotettuja spotteja. Olen huono arvioimaan, kuinka syvä spotin pitää olla paloturvallisuuden vuoksi. On olemassa laatikoita asennettavaksi. Seinien osalta porasin uudet rasiat ja jyrsin/leikkasin urat uusille kaapeliputkille. Sitten käytin VP-flex-putkea ja laitoin siihen päälle uuden levyn.

Käytä 12v spotteja katossa tai miksi ei led? Ne tuottavat hyvin vähän lämpöä ja vaativat hyvin vähän asennussyvyyttä. Olen juuri asentanut 12v spotteja kattoon, ja ne vaativat 22mm vapaata tilaa taakse, mitattuna siitä osasta, joka on katon alapuolta vasten, joten 28x70 ruode ja katto riittävät hyvin.

nohope sanoi:
Käytä 12v spot-teippuja katossa tai miksi ei led? Ne tuottavat hyvin vähän lämpöä ja vaativat hyvin vähän upotussyvyyttä. Olen juuri asentanut 12v spot-teippuja kattoon, ja ne vaativat 22mm tilaa taakse, mitattuna siitä osasta, joka on katon alapintaa vasten, joten 28x70-koolingin ja katon kanssa pärjää rauhassa.
Millaisia spotteja sinulla on? Onko ne 20W huonekaluspotteja vai LED? Jos sinulla on 35W halogeenispotteja, jotka ovat yleisimpiä yleisvalaistukseen, vaaditaan yleensä 10-12 cm vapaa tila palavaan tilaan. Jos et halua laskea kattoa liikaa, asenna alasvalo-boksi osittain vanhaan kattoon. Niitä on sekä pyöreitä että neliskulmaisia. Sahaaminen auki reikä, johon boksi sopii, paina se niin ylös kuin tarvitset. Huomioi kuitenkin, jos sinulla on mahdollinen höyrynsulku ulkokattoon, ettei tee reikiä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.