Olen ostanut talon, joka on rakennettu vuonna 74.
Talo on rakennettu kevytsoraharkoista, jotka toimivat välipohjana kellarin ja maanpinnan välillä.
En ole koskaan ennen nähnyt tätä, onko se yleistä ja mitkä ovat edut ja haitat?
Vaikuttaa siltä, että on paksuja harkkoja, joiden päällä on lastulevy.

• Kuva esittää talon kellarin kattoa, joka on rakennettu kevytsoraharkoista. Katossa on myös kolme pientä ikkunaa.
Joo, se oli tavallista silloin, sekä palkit että seinät ovat tällaisia. Kohtuullinen mutta ei erityisen hyvä eristys. Ei ole paljon sanottavaa siitä, ei ole riskirakenne. Mahdollisesti valmistettu jonkin aikaa "sinibetonista", mutta siitä en ole aivan varma.

R Roobiiiiin sanoi:
Olen ostanut talon, joka on rakennettu vuonna 74.
Talo on rakennettu kevytsoraharkoista lattiana kellarin ja maanpinnan välissä.
En ole koskaan nähnyt tätä ennen, onko se yleistä ja mitkä ovat edut ja haitat?
Näyttää siltä, että siinä on paksut harkot ja sitten lastulevy päällä.
Tämäntyyppiset lattiat ovat sopimattomia alueilla, joissa ne voivat altistua ilmaston vaihteluille ja kosteudelle, mikä voi aiheuttaa jännitettyjen teräsjohtojen ruostumista. Asuintalossa ei ole mitään ongelmaa, paitsi että ilman toimenpiteitä ei voida tehdä aukkoja.

MathiasS MathiasS sanoi:
Joo, se oli yleinen silloin, minulla on sekä palkkeja että seiniä tällä tavalla. Kohtalainen mutta ei todella hyvä eristys. Ei ole paljon sanottavaa siitä, ei ole riskirakenne. Mahdollisesti sitä valmistettiin jossain vaiheessa ”sinibetonista”, mutta siitä en ole ihan varma.
Okei, minun ei ole sinibetoni.
onko sinulla kokemusta klinkkerin asennuksesta siporex-palkkeihin? Voiko sen tasoittaa sen päälle?
Olen nostanut lattian eteisessä ja siellä näyttää olevan ohut kovalevy noin 7 mm, sitten sen alla joku tumma levy joka on 12 mm. Tyypiltään asfalttilevy.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.