Minulla on seinä, jota haluaisin siirtää tai poistaa, purkaa ne, jotka on merkitty punaisella, ja rakentaa uusi.
Onko se jotain, mitä voi/saako tehdä itse?
Jos voin tehdä sen itse, onko jotain erityistä huomioitavaa, kun se on kantava?
Voisiko uuden rakentaa ensin ja sitten purkaa vanhan, ajattelen niin?
Jos tämä on talossa, jonka omistat, niin voit tehdä mitä haluat itse. Jos seinä on kantava, sinun tulee ottaa yhteyttä rakennuslupaviranomaisiin, rakennusilmoitus. Silloin sinun on esitettävä, mitkä rakennekuvaukset muodostavat muutoksen perustan. Eli sinun on kytkettävä mukaan rakennusinsinööri. Jos löydät oikean insinöörin, voit saada sekä tarkistukset että uudet rakennepiirustukset tyyliin 5000.
Rakennusinsinööri voi melko nopeasti arvioida, onko seinä kantava vai ei (epäilen, että se ei ole kantava).
JOS seinä on kantava, voi olla tarpeen vahvistaa kerroksen yläpuolista lattiaa, joskus palkit ovat liitettyjä kantavalla seinällä, jos seinä siirretään, ei se ole niin hyvä.
Jos yksikerroksisen talon sisäseinä on kantava, se on sydänseinä, eli seinä, joka kulkee keskellä taloa pituussuunnassa. Sellaista ei näy piirustuksessa, joten sinun punaisella merkityt seinät voidaan varmasti purkaa ja siirtää. Kattotuolit ovat todennäköisesti ristikkorakenteisia ja tällöin ne ovat vapaasti kantavia ulkoseinien välillä. Tämän voi helposti todeta, jos on luukku ylös vintille. Lisäksi voi kohdata muita yllätyksiä, kun purkaa seiniä, kuten odottamattomia sähkökanavia, joten tietty varovaisuus on suositeltavaa. Poista ensin seinäverhoilu yhdeltä puolelta, jolloin on helppo tarkistaa.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.