Hei! Meidän pitäisi tällä viikolla saada avaimet uuteen taloomme ja luvassa on paljon remonttitöitä. Kyseessä on 1,5-kerroksinen talo 30-luvulta torpparin perustuksella. Ajattelin siirtää seinän, joka todennäköisesti on kantava, mutta kun viikonloppuna tarkastelin perustuksia ilmanvaihtoaukkojen kautta, näin tukimuurin suunnilleen keskellä. Mietityttää, että seinä, jota ajattelin siirtää, on tämän tukimuurin päällä. Voiko seinän mahdollisesti siirtää 50-100 cm vai täytyykö minun järjestää jokin tuki maata vasten? Ymmärrän, että nämä ovat vain arvauksia, kun mittoja/dimensioita ei tunneta, mutta mitä kokemus sanoo?
Hei! Tällä viikolla saamme avaimet uuteen taloomme ja teemme paljon remonttia. Se on 1,5-kerroksinen 30-luvun huvila torni-perustuksella. Suunnittelin siirtää seinää, joka todennäköisesti on kantava, mutta kun viikonloppuna kävin katsomassa perustusta tuuletusluukkujen kautta, huomasin, että keskellä on tukimuuri. Minulla on epäilyksiä, että seinä, jonka ajattelin siirtää, on suoraan tämän tukimuurin päällä. Onko mahdollista siirtää seinää 50-100 cm, vai täytyykö minun järjestää tukea maahan? Ymmärrän, että tämä on vain arvausta, kun mitat/dimensiot eivät ole tiedossa, mutta mitä kokemus sanoo?
Jos se on kantava seinä, luulen, että sinun täytyy tehdä asennus sille seinälle, jonka haluat siirtää. Jos voit siirtää seinän 50-100 cm ilman asennusta, joudut todennäköisesti asettamaan tuen seinän alle, perustukseen. Kuitenkin erittäin spekulatiivisia ajatuksia. On muita paljon asiantuntevampia ihmisiä täällä.
Nyt alkaa olla purkaminen valmis, enää vain pohjapohjan nostaminen jäljellä. Olin huolissani, että yläpuolen säännöt oli tehty samalla periaatteella, mutta suihkuteltuani purussa vaikuttaa siltä, ettei saumaa ole, ei ainakaan seinässä. He ovat käyttäneet todella järeää puutavaraa, lattia on noin 75×200mm.
Vielä leveämpi katossa, tosin hieman matalampi.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.