Olen parhaillaan tekemässä pientä remonttia makuuhuoneeseen kotona. Vaihdamme pienempään ikkunaan, minkä vuoksi meidän täytyy rakentaa seinää vähän lisää. Tällä hetkellä seinä koostuu ulkopuolella olevasta puupaneelista, eristyksestä, höyrysulusta ja sisäpuolella olevasta 13 mm treetexistä. Pitäisikö minun jäljitellä seinän rakennetta mahdollisimman pitkälle? Eli pitäisikö minun yrittää löytää vastaavia materiaaleja, kuten treetexiä tai masonittia huoneen sisäpuolelle, vai voinko sekoittaa materiaaleja? Mietin, josko päällystän seinän ikkunalla yhdellä kerroksella remonttikipsilevyä tai tavallista kipsilevyä, onko tämä järkevää?
Olen myös purkanut kiinteät kaapit ja tarvitsen rakentaa uusi väliseinä tähän. Sama kysymys täällä, pitäisikö minun jäljitellä nykyisiä seiniä vai voinko sekoittaa materiaaleja tähän seinään? Tässä en mieluiten laittaisi kipsiä. Tämän seinän toisella puolella on tällä hetkellä kylpyhuone, joka tullaan jossain vaiheessa remontoimaan ja laajentamaan kooltaan makuuhuoneen poistetun kaapin tilan vuoksi. Kuinka tämä seinä tulisi rakentaa?

Kiitos etukäteen.

Materiaalien sekoittamatta jättäminen helpottaa tulevaa työtä, koska silloin tietää, mistä kaikki seinät koostuvat ja menettelytapa on sama koko huoneessa.

Tomture61
Tretex ei ole koskaan ollut hyvä materiaali!
Mahdollisesti se on äänieristävä, muuten syttyväinen, pehmeä pinnalta, imee kosteutta.
Toimii hyvin ilmoitustauluna!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.