Hei!

Onko kellään vinkkejä siitä, kuinka minun pitäisi edetä, kun aion seinäasentaa nämä seinäkaiuttimet seinälle? (https://www.jamo.com/products/graphic) Takana on reikä ruuville ripustamista varten. Millaisen ruuvin minun pitäisi hankkia? Olen huolissani siitä, että kaiuttimien paino tekee niiden ripustamisen seinälle mahdottomaksi.

Ruuvin/kiinnikkeen tyyppi riippuu seinätyypistä (gypsum/betoni jne).

Se on tavallinen puuseinä koolauksilla.

OK, jos olet varma että se on puuseinä eikä kipsiseinä, käytä silloin suurinta puuruuvia joka sopii kaiuttimen reikään. Paras kiinnitys saadaan, jos ruuvi saadaan kiinni seinätolppaan.

Voiko niitä ei asentaa sisään? Muuten onhan olemassa muita mukavia kaiuttimia seinä-/kattokiinnitykseen, esimerkiksi B&W/Dali Hifi-klubilta. Esimerkiksi Dalissa tehdään urtaus seinään ja kiinnitetään kaiutin runkoon koirantassuilla.

Mutta jos halutaan ripustaa nämä seinän päälle, pitäisi varmaan riittää karkea ruuvi, olettaen että takana on jotain mihin kiinnittää. Kipsiankkurien tai vastaavien laittamista (jos seinä on tehty pelkästään kipsistä) en usko, koska kaiuttimet tärisevät, mikä voi ajan myötä irrottaa kipsin.

Paras vastaus

Fulkemisten
Siinä tapauksessa ei ole ongelmaa, jos kyseessä on pystylaudoitus tai vastaava. Puuruuvin, jonka koko on 5-6 mm ja 50-80 mm seinään, kestää varmasti 60-70 kg, ehkä paljon enemmän olosuhteista riippuen. Käytä sellaista, jossa on oikea tyyppi kanta, joka sopii hyvin yhteen kaiuttimen takapuolen reiän kanssa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.