Olen lukenut useita ketjuja, mutta en ole vieläkään täysin varma tästä kysymyksestä.

Uudessa talossamme olen poistanut seinät, jotka erottivat keittiön, olohuoneen ja yhden makuuhuoneen. Tarkastajan mukaan seinät eivät olleet kantavia, ja sisäkaton masoniittilevyt oli asennettu seinien päälle, eli kun talo rakennettiin 60-luvulla, seinät asennettiin katon jälkeen.

Mutta nyt kun seinä on poissa, olen epävarma. Tuntuu siltä, että katto saattaa notkua ja ottaisin mielelläni vastaan toisen mielipiteen. Ehkä olen tehnyt valtavan virheen, tai sitten lähes 55 vuotta vanha masoniittikatto on hieman taipunut.

Liitän mukaan kuvan ja pohjapiirroksen, jossa olen punaisella merkinnyt poistetut seinät.

• Pohjapiirustus huoneesta, josta on poistettu punaisella merkityt seinät. Mukana keittiö, olohuone ja makuuhuone.
  • Avoin tila, jossa on osittain poistettu kattolevy, näkyy ikkuna ja lattialla on rakennusmateriaaleja ja roskasäkki.
  • Tykkään
Screew
  • Laddar…
Miltä kattotuolit näyttävät?

Mittaa, onko se suora vai ei.

Laserilla tai narulla...

/ATW

A ArneTW sanoi:
Miltä kattotuolit näyttävät?

Mittaa, onko se suora vai ei.

Lasermittarilla tai narulla...

/ATW
Se on vastasatulakatto, eng. butterfly roof, joten en ole varma, miten mittaisin ne.
Motfallstak piirros, jossa näkyy katto keskeltä alaspäin kaltevana. Kuvassa myös seinien korkeus merkittynä. Rakennuksen piirustus, jossa näkyy ikkunat ja julkisivu. Mukana on selityksiä eri materiaaleista: tiili, eterniitti ja puupaneeli.

Oletko mitannut tietääksesi, onko katto vajonnut?

/ATW

MVJK MVJK sanoi:
Se on motfallstak, eng. butterfly roof, joten en ole varma, miten mittaan ne.
Mittaa seuraavista kohdista lattiasta kattoon (pidä huolta, että se on sama lattiataso vain), laser-mittari on hyvä siihen.
Ei välttämättä tarkoita, että katto on muuttunut seinän poistamisen jälkeen, mutta se voi antaa viitteen lisätutkimuksia varten.

Pohjapiirros, jossa on kuusi numeroitua kohtaa mittauksille ja punaiset rajaukset. Makuuhuoneet, allrum, kylpyhuone ja keittiö.

Seinä Numero2 kanssa olisin varovainen, kunnes se selvitetään kunnolla. Olisin varmaan tukenut sitä…

Mitkä seinät olisivat kantavia besmanin mukaan?

muokkaus: mikä kerros se on?

Tällä kattorakenteella on seinä, joka erottaa olohuoneen huoneesta 14, ja tämän seinän jatko talon läpi on kantava ja se on välittömästi palautettava. Muista, että nyt lumen tullessa riskit alkavat ilmetä.

• Tykkään
anaitis ja 2 muuta
  • Laddar…
J justusandersson sanoi:
Tämän kattorakenteen kanssa seinä, joka erottaa olohuoneen huoneesta 14 ja tämän seinän jatke talon läpi, on kantava ja se on välittömästi palautettava. Ota huomioon, että riskit alkavat ilmenemään nyt lumen tulon myötä.
Olen samaa mieltä tässä

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.