2 886 lukukertaa ·
7 vastausta
3k lukukertaa
7 vastausta
Seinä, jonka haluan purkaa; kantava vai ei
Olen lukenut useita ketjuja, mutta en ole vieläkään täysin varma tästä kysymyksestä.
Uudessa talossamme olen poistanut seinät, jotka erottivat keittiön, olohuoneen ja yhden makuuhuoneen. Tarkastajan mukaan seinät eivät olleet kantavia, ja sisäkaton masoniittilevyt oli asennettu seinien päälle, eli kun talo rakennettiin 60-luvulla, seinät asennettiin katon jälkeen.
Mutta nyt kun seinä on poissa, olen epävarma. Tuntuu siltä, että katto saattaa notkua ja ottaisin mielelläni vastaan toisen mielipiteen. Ehkä olen tehnyt valtavan virheen, tai sitten lähes 55 vuotta vanha masoniittikatto on hieman taipunut.
Liitän mukaan kuvan ja pohjapiirroksen, jossa olen punaisella merkinnyt poistetut seinät.
Uudessa talossamme olen poistanut seinät, jotka erottivat keittiön, olohuoneen ja yhden makuuhuoneen. Tarkastajan mukaan seinät eivät olleet kantavia, ja sisäkaton masoniittilevyt oli asennettu seinien päälle, eli kun talo rakennettiin 60-luvulla, seinät asennettiin katon jälkeen.
Mutta nyt kun seinä on poissa, olen epävarma. Tuntuu siltä, että katto saattaa notkua ja ottaisin mielelläni vastaan toisen mielipiteen. Ehkä olen tehnyt valtavan virheen, tai sitten lähes 55 vuotta vanha masoniittikatto on hieman taipunut.
Liitän mukaan kuvan ja pohjapiirroksen, jossa olen punaisella merkinnyt poistetut seinät.
Mittaa seuraavista kohdista lattiasta kattoon (pidä huolta, että se on sama lattiataso vain), laser-mittari on hyvä siihen.MVJK sanoi:
Ei välttämättä tarkoita, että katto on muuttunut seinän poistamisen jälkeen, mutta se voi antaa viitteen lisätutkimuksia varten.

Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Tällä kattorakenteella on seinä, joka erottaa olohuoneen huoneesta 14, ja tämän seinän jatko talon läpi on kantava ja se on välittömästi palautettava. Muista, että nyt lumen tullessa riskit alkavat ilmetä.
Klikkaa tästä vastataksesi