Aion sisustaa kylmän ullakon makuuhuoneeksi, jossa seinäpalkkien väli on cc100-105 cm. Olen jo päättänyt käyttää ruiskutettua selluloosaa, osittain täyttääkseni olemassa olevien palkkien välin hyvin. Saadakseni riittävän syvyyden aion lisätä 45-kokoisen palkin nykyisten päälle. Olen kuitenkin miettinyt, mitä laittaisin palkkien päälle. Toimisiko OSB + kipsilevy huolimatta suuresta cc-etäisyydestä? Vai pitäisikö minun laittaa ylimääräinen palkki nykyisten väliin, jolloin saisin noin 50 cm cc-etäisyyden? Vai olisiko parempi laittaa raakapontti + kipsilevy? Riittääkö, että kipsilevyn ruuvaa OSB:hen tai raakaponttiin, vai täytyykö se kiinnittää palkkeihin?

Mikael_L
Ihan spontaanisti mielestäni 22mm raakapontti kipsillä päällystettynä ruuvattuna 30mm kipsiruuvilla toimii loistavasti.
Epätavallinen regeliväli on vain pain in the ass, käytitpä mitä levyjä tahansa. Käytä päätypontattua raakaponttia, niin ei tule hukkaa.
22mm puu + kipsi pitäisi olla tarpeeksi tukeva, jos et aio laatoittaa seinää, vai mitä...?

Kiitos vinkistä!

Jos aiot kiinnittää 45or ulkopuolelle, voit asettaa ne kohtisuoraan vanhoja seinäprofiileja vasten. Ja asettaa ne cc60. Sitten kiinnität OSB:t makuulleen ja lopuksi kipsilevyn pystysuoraan. Kipsilevyä ei tarvitse kiinnittää profiileihin. Varsinkaan jos OSB on kiinnitetty cc60.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.