Aion asentaa uusia ikkunoita. Tavallinen tiiviste eristeen vuoksi (käytän yleensä pellavarivettä), mutta haluan täydentää jollakin tiiviillä, jotta minimoisin äänen ja vedon. Joku tahmea massa siis, mutta mikä? Ainoa paikka, josta ostan, on Byggmax, joten mielellään jotain heidän valikoimastaan.

Åsa Lund
Polyuretaanitavaraa käytetään yleensä ulkona?
Sisäpuolella peität sauman listoilla.

Ulkopuolelle tulee rappaus, koska talo on rapattu, sisäpuolelle lista, mutta se ei tiivistä. Useissa lukemissani kuvauksissa sanotaan, että käytetään dreva-lasivillaa, mahdollisesti diffuusio-sulkuinen sauma ulkopuolella ja sisäpuolella bottningslista ja tiivis sauma. Mutta minkälainen se pitäisi olla?

Esimerkki kuvauksesta: https://spfonster.se/inspiration/sa-gar-det-till-att-dreva-fonster/

D
Missä luet, että sen pitäisi olla diffuusiotiivis ulkopuolella?

D Derbyboy sanoi:
Missä olet lukenut, että ulkopuolella on oltava diffuusiotiivis?
D Derbyboy sanoi:
Missä olet lukenut, että ulkopuolella on oltava diffuusiotiivis?
Puhelimeni muuttaa automaattisesti diffuusion avoimen tiiviiksi. Jos luet linkin, jonka laitoin, näet, että sisäpinnan tulee olla tiivis ja ulospäin avoin. (Kuten suurin osa talosta).

Kiitos vastauksista tähän mennessä, mutta molemmat koskevat liitosta ulkopuolella, etsin siis sopivaa liitosta sisemmälle puolelle tiivistystä. Sisäpuolelle siis.

D
Sisäpuolella olen käyttänyt Essve 25

• Tykkään
KungAnka
  • Laddar…
Käytä paisuvaa tiivistenauhaa sen sijaan

Matti_75 Matti_75 sanoi:
Käytä paisuvaa tiivistettä sen sijaan
Kiitos, olen käyttänyt sitä oven kohdalla aikaisemmin uudemmassa talossa, mutta tämän talon (1922, pysty plank) ikkunoiden aukot ovat niin epätasaiset, etten usko sen toimivan. Ylhäällä voi olla 20 mm, keskellä 1 mm ja alhaalla 10 mm.

Åsa Lund
Jos jalkaosan leveys on epätasainen, on epävarmaa, näyttääkö pehmeä sauma hyvältä. Onko parempi laittaa pelti silloin?

Åsa Lund Åsa Lund sanoi:
Tällaisella epätasaisella kehysleveyden on kyseenalaista, onko pehmeä saumaus siistiä. Olisiko sittenkin parempi laittaa peltiä?
Pitäisikö minun olla pelti talon sisäpuolella? En usko, että se olisi siisti.
Eli minun pitäisi tiivistää karmin ja seinän väli sisäpuolelle, tiivistyksen tarkoitus on tehdä tiivisteestä ilmatiivis ja äänetön, ikkunat ovat tiellä päin. Ulkopuolella tiiviste peitetään rappauksella ja sisäpuolella puulistalla.

• Tykkään
Lasse Zatan ja 1 muu
  • Laddar…
D
Diffuusiosuojasidos?

• Tykkään
Tjrex
  • Laddar…
latexfog

D
Onko tarpeellista olla jotain muuta kuin drev jos talo ei ole muovitettu?

Tarkoitan vanhemmissa taloissa, joissa on esimerkiksi tuulipaperi seinissä

Åsa Lund
Ei, sinulla ei pitäisi olla peltiä sisäpuolella.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.