Hei! Olen parhaillaan remontoimassa kellarissa yhtä huonetta tulla "hienoksi verstaseksi" ja tässä vaiheessa minulla on pitkä seinä puupaneelilla, joka on ollut siellä yli 15 vuotta.
Huoneessa on aktiivinen ilmanvaihto FTX-laitteistosta tulevalla tuloilmalla.

Tarvitsen tasoittaa lattian ja rappata kolmet muut seinät.

Kellarissa ei ole hajua, eikä mitään merkkejä kosteudesta.
Voinko säilyttää paneelin tällä seinällä, jos ehkä leikkaan pari senttimetriä alhaalta? Olisi kiva välttyä tekemästä mitään tälle seinälle.

Terv. Henke
Kellaritilan huone, jossa on vanha puupaneeliseinä ja aktiivinen ilmanvaihto. Lattialla jätteet ja remonttivälineitä.

Puupaneeliseinä kellarissa, jota valaisee kirkas rakennusvalo. Lattialla sininen pölynimuri ja muita remonttivälineitä. Betoniseinä näkyy oikealla.

Jos se on ulkoseinä, jonka aikoisin poistaa, voi olla eristystä takana, joka pitäisi poistaa. Jos ei ole ja takana on metallirankoja, on rauhallisempaa.

Unohdin lisätä myös tämän kuvan. Ei eristystä. Tämä paneeli on toisella päädyllä, joka sitten poistetaan. Se on osittain ulkoseinä, mutta minulla on terassi tuolla puolella. Joten ei suurta kosteutta maassa tämän seinän kohdalla.

• Väli puulevyn ja rappauksen välillä, ei eristystä. Rakenteessa pölyä, osa ulkoseinää, joka puretaan.
Näyttää todella ilmavalta. Jos ei ole ongelmia nyt, niin säilyttäisin sen. Pahimmassa tapauksessa voit purkaa sen myöhemmin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.