Hei!

Osaako kukaan vinkata, mistä Uppsalassa ja sen ympäristössä voi ostaa puusepänpuuta?
Olen innokas amatööri, joka on kiinnostunut kaikesta, mikä sopii huonekaluihin.
Valitettavasti minulla ei ole paljoa tilaa autotallissa, joten ostan mieluiten kuivattua puuta.

Jollakin saattaa myös olla myytävänä vähän puusepänpuuta :)?

Kiitos etukäteen!

Testaan "puffata" kysymystä uudelleen.
Ehkä minulla on parempi onni nyt :)

Joungs i Valölla on oma höyläämö ja heillä on yleensä hienoa mäntyä varastossa. Eikä ole koskaan vaikeita myydä pienempiä määriä. Toimii tältä osin kuin tavallinen lauta-paja. En kuitenkaan tiedä, miten se on heidän puutavaransa kosteuspitoisuuden kanssa.

• Tykkään
andy999
  • Laddar…
Kiitos!
Onko heillä vain mäntyä vai myös muita puulajeja?
Ajattelen tammea, koivua, haapaa, leppää jne.

Ei aavistustakaan. Olen vain ostanut mäntyä heiltä. Enimmäkseen silloin erikoishöylättyjä listoja jne, mutta joskus käsittelemättömiä lautoja suoraan heidän varastostaan. Niin paljon kuin tiedän, he eivät ole erikoistuneet puusepän puutavaraan, vaan se on enemmän seurausta siitä, että heillä on raaka-aineita omaan höyläämöönsä yhdistettynä pieneen liiketoimintaan ja hyvään palveluun, mikä mahdollistaa oston suoraan heiltä.

• Tykkään
andy999
  • Laddar…
Kun etsin itse aikaisemmin, löysin tämän linkin http://smasagarnaiuppland.com/, joka puolestaan linkittää pienille sahoille, mm. Uppsalan ympärillä. En kuitenkaan jatkanut projektiani, joten en tutkinut tarkemmin. Mutta se saattaa olla lähtökohta?

• Tykkään
andy999
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.