Olen ostanut laminaattityötason ala Ikea. Kuinka leikkaan sen ilman, että saan "halkioisen" reunan siihen, missä leikkaan levyn?
vinkkejä/kikkoja?
/
M

On olemassa 2 vaihtoehtoa.
Teippaa siihen kohtaan, jossa aiot katkaista levyn, ja sahaa keskeltä teippiä tai sahaa alapuolelta.
Tai tee molemmat. Tämä yleensä vähentää lohkeilua.
Mitä hienohampaisempi ja terävämpi sahasi on, sitä hienompi leikkaus.
Lisäksi on hyvä, jos sahassa on korkea kehänopeus. (suuri halkaisija ja/tai korkea kierrosluku)

Osta Festool-upotussaha, se on hintansa arvoinen! :-)

• Tykkään
JayJay*
  • Laddar…
Muista myös, että sinun tulee sahata juuri niin syvälle kuin lauta on paksu. Eli niin, että pääset juuri ja juuri terän läpi. Muuten se lohkeilee. Onnea matkaan!

Itse olen ottanut esiin hienon fogsvansen ja sahannut ylhäältä alaspäin rauhallisin vedoin aina, kun olen sahannut laminaattia. Toimii todella hyvin, mutta ei ole kivaa, ettei saa ostaa hienoa konetta.

Ostin hienohampaisen terän sirkkeliin ja sahasin alapuolelta. Tuli todella hienoa. Minulla on L-muotoinen työtaso keittiössä, joten piti saada L:n kaksi osaa sopimaan yhteen. Käytä suoraa lautaa/viivoitinta ohjaimena. Tee sahaus yhdellä vedolla pysäyttämättä konetta katsoaksesi, miltä juuri sahaamasi kohta näyttää.

Ystävällisin terveisin

Tai jos on epävarma, antaa puusepänliikkeen katkaista, silloin he voivat myös reunustaa sen katkaisukohdasta.

Kultatila ottaa rahaa maskin-tililtä ja ostaa itselleen upotussahan! ;)

• Haha
GubbenH
  • Laddar…
palaa vanhaan ketjuuni. Jos olen ymmärtänyt oikein..jos sahaan pyörösahalla, minun pitäisi sahata alapuolelta ja juuri niin paksu kuin levy on?! Jos käytän upposahaa, sahataanko silloin yläpuolelta vai onko kyse myös alapuolelta?
//
M

Upotussahalla sinun pitäisi asettaa kisko sille osalle, jota aiot käyttää.

Loogisesti ajateltuna myös upotussahalla pitäisi tulla parempaa jälkeä sahatessasi alapuolelta, mutta olen sahannut ylhäältä useita kertoja ja saanut täysin hyväksyttäviä tuloksia.

EDIT:
Käytä aiemmin saatuja vinkkejä:
- Terävä terä
- Tarkka syvyys
- Kisko oikealla puolella

Viimeksi muokattu:
Paul-Staffanstorp
Sahaan aina ylhäältä ja se ei koskaan halkea, kun käytän sänksågen...

onko sinulla festool tai makita?:D
/
M

Hänellä on Festool.

Paul-Staffanstorp
vojma sanoi:
Hänellä on Festool.
Kaksi, mutta muuten oli oikein... ;) d^_^b

• Haha
GubbenH
  • Laddar…
OK - siinä tapauksessa minun täytyy päivittää kortistoani. ;) Onko se kaksi 55:aa vai yksi 55 ja yksi 75?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.