4 669 lukukertaa ·
10 vastausta
5k lukukertaa
10 vastausta
Saada VP-putki olemassa olevaan seinään?
Mikä on helpoin tapa saada sisään VP-putkia olemassa olevaan seinään (ulkoseinä).
Onko se vain ajamalla kaksi uraa kipsilevyyn, poistamalla leikattu pala, asentamalla putket ja uudet rasiat ja sitten asettamalla levy takaisin paikoilleen hyvällä tavalla? Seuraa kittaus ja seinän uudelleenmaalaus.
Tämä on dataa varten, joten CAT6-kaapelit tulevat yläkerrasta, missä lattia on jo revitty auki, ja haluaisin rasian lähelle lattiaa.
Onko se vain ajamalla kaksi uraa kipsilevyyn, poistamalla leikattu pala, asentamalla putket ja uudet rasiat ja sitten asettamalla levy takaisin paikoilleen hyvällä tavalla? Seuraa kittaus ja seinän uudelleenmaalaus.
Tämä on dataa varten, joten CAT6-kaapelit tulevat yläkerrasta, missä lattia on jo revitty auki, ja haluaisin rasian lähelle lattiaa.
Onko se puurunko-seinä? Minulla on tosin vain yksikerroksinen talo, mutta tein niin, että porasin reiän ullakolla, suoraan seinään alas ja työnsin VP-putken sisään. Porasin sitten reiän kipsiin ja asensin ROT-kojerasian. Voit ehkä tehdä saman, jos lattia on auki yläkerrassa?
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 305 viestiä
On olemassa Cat6-kaapelilla varustettuja suojaputkia, jotka tekevät työn helpommaksi. Suojaputket ovat niin paljon helpompia, että mietin, tulenko koskaan käyttämään VP-putkia enää.
Ulko seinä, joten eristys tiellä. Lisäksi kulkee todennäköisesti pari poikittaispuuta, jos se on samanlainen kuin viereinen huone.N NoOne2k sanoi:
Suunnilleen niin ajattelin, joten luultavasti vahvistettu.H Hjulbent sanoi:
Joo, voisin käyttää sitä, mutta se ei ratkaise ongelmaa niiden saamiseksi seinään (vai ratkaiseeko?). Lisäksi minulla sattuu olemaan sekä irrallinen kaapeli että putki (myös tyhjä putki), jota varmaankin haluan käyttää.Johannes Carlsson sanoi:
Diffspärrin kanssa?N Nizztos sanoi:
Ei ole erityisen vaikeaa löytää ruuveja vahvalla magneetilla, lyödä ruuvimeisseliä ja ruuvata ne auki. Sitten voit laittaa ne takaisin, jos haluat. Jos olet kuitenkin ajatellut uudistaa pintakerroksen.
Valitettavasti naulattu. Vinkki magneetin kanssa otan kuitenkin käyttöön, koska minulla ei ole toimivaa rimanetsijää, ja magneettien temppu tekee sen, että löydän missä ne kulkevat.T Tosse sanoi:
Olen käyttänyt kahta erilaista ratkaisua (paitsi kaikki ratkaisut, joissa käytetään kokonaan tai osittain vanhoja putkia uudelleen):
- porannut seinän alapuolelta (kellarista) useilla poranpidennyksillä, läpäisin kolme poikittaispalkkia. Sitten työnnetään putki reikään. Rasianporaus siellä, missä putki kulkee seinässä ja upporasia. Olen käyttänyt tätä menetelmää kerran sisäseinällä.
- otin paneloinnin irti ulkoseinästä ja laitoin putket sen alle. Poraus sitten suoraan sisälle, mihin rasia piti asentaa. Rasianporaus sisäpuolella ja upporasia. Olen käyttänyt tätä mallia useita kertoja.
- porannut seinän alapuolelta (kellarista) useilla poranpidennyksillä, läpäisin kolme poikittaispalkkia. Sitten työnnetään putki reikään. Rasianporaus siellä, missä putki kulkee seinässä ja upporasia. Olen käyttänyt tätä menetelmää kerran sisäseinällä.
- otin paneloinnin irti ulkoseinästä ja laitoin putket sen alle. Poraus sitten suoraan sisälle, mihin rasia piti asentaa. Rasianporaus sisäpuolella ja upporasia. Olen käyttänyt tätä mallia useita kertoja.
Ensin, kiitos kaikista ideoista. Vaikka osa ei toimi minulle, voi toivottavasti joku muu hyötyä niistä.
Ulkopuolelta meneminen on vaikeaa, koska huone on kellarissa
Sopiva sisäseinä on muurattu, joten se tuntuu hankalalta. Toinen sisäseinä oli aiemmin ulkoseinä ja on pölkkyjen päällä muurauksen päällä.P Pin sanoi:
En usko, että tämä toimii kivivillan läpi? Tuntuu siltä, että tarvitaan myös laadukkaita jatkoja, enkä tiedä mistä niitä löytää kohtuulliseen hintaan. Ne joita olen käyttänyt aiemmin eivät olisi toimineet pidennettäessä poraa kahteen metriin ilman että hajoavat.pacman42 sanoi:
Olen käyttänyt kahta erilaista ratkaisua (sen lisäksi että kierrätän vanhoja putkia joko kokonaan tai osittain):
- porasin seinään alhaalta päin (kellarista) useiden poranpidennysten avulla, ohitin kolme poikkirimaa. Sitten työnnetään putki reikään. Porataan siihen mihin putki kulkee seinässä ja porataan suojarasialle reikä. Olen käyttänyt tätä menetelmää kerran sisäseinällä.
- irrotin paneelin ulkoseinästä ja asetin putket sen alle. Porasin sitten suoraan siihen, missä rasian pitäisi olla. Porataan sisäpuolella ja suojarasia. Olen käyttänyt tätä mallia useita kertoja.
Ulkopuolelta meneminen on vaikeaa, koska huone on kellarissa
Klikkaa tästä vastataksesi