Mietin taloni perustusta, joka tarvitsee kosteudenpoistajaa Polygonin/Anticimexin mukaan, mutta ennen kuin hankin sen.

Pohdinta:
Olen uusi omistaja 1 kuukauden ajan. Tarkastuksessa oli kohonnut riski ja havaittu kasvun/selviä suolajäämiä. Se, mikä tuli mieleeni jokin aika sitten, oli että takkakin, joka on Contura 350 (luulen), ottaa ilmaa perustasta.
Sitä ei ole käytetty lähes 10 vuoteen, tarkastus on tilattu ja tulee ensi viikolla.
Se on ainoa muutos, joka on tapahtunut talon rakentamisesta -72 lähtien, mitä tiedän.

Ajattelenko oikein, että jos alan polttaa -> lisääntynyt ilmavirtaus = alhaisempi ilmankosteus?
Tietysti ei polteta kesällä, mutta ehkä silloin tällöin aikaisemmin?
Se on ikääntymistä kestävä muovi, cuprinol-kyllästetyt laudat.
Olen huomannut, että siellä alhaalla on myös muutama kohta, jossa muovia tarvitsee hieman korjata.

Vie ilmaa kamiinalle ulkopuolelta.
Aseta muovi maahan, sulje venttiilit ja mittaa ilmankosteus ennen kuin jatkat eteenpäin.

• Tykkään
Dr Benz
  • Laddar…
K Kane sanoi:
Ota ilma takkaan perustan ulkopuolelta.
Laita muovi maahan, sulje venttiilit ja mittaa mikä ilmankosteus sinulla on ennen kuin jatkat.
Joo, ymmärrän että ilma täytyy ottaa ulkoa jos suljen.
Mutta poltettiinko aiemmin silloin tällöin, jotta saatiin kosteus pois perustuksesta?

R RuneB2 sanoi:
Joo, ymmärrän, että ilman täytyy tulla ulkopuolelta, jos sen kiinnittää.
Mutta polttivatko ihmiset joskus ennen kosteutta pois perustuksesta?
Ei, mutta heillä oli savupiippu, joka oli lämmin ympäri vuoden enemmän tai vähemmän ja piti kosteuden loitolla.

Ei ole kuitenkaan koskaan ollut savupiippua talossa.
Pohdin eniten, mitä on muuttunut 50 vuodessa tai onko aika tehnyt tehtävänsä nyt.

R RuneB2 sanoi:
Ajattelenko oikein, että jos alan polttaa -> lisääntynyt ilmavirtaus = alempi kosteus?
Ei, silloin vedät lämpimämpää ilmaa (joka sisältää enemmän kosteutta) perustusvaiheeseen.

R RuneB2 sanoi:
Ei ole kuitenkaan koskaan ollut savupiippua talossa.
Mietin eniten, mitä on muuttunut 50 vuodessa, vai onko aika vain tehnyt tehtävänsä nyt.
Sulje mahdolliset venttiilit ja aloita Rh:n mittaaminen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.