Olen saanut luvan poistaa koko trossbottenin ja palkkikerroksen vanhasta hirsitalosta kosteuden vuoksi, ja nyt olen asentamassa uutta 45x220:lla. Ajattelin ensin rakentaa "kehyksen" huoneeseen, johon kiinnitän palkkikengät ja sitten asetan loput palkit 60 cm jaolla. Mutta mitä ruuveja tarvitaan kiinnittämään kehys/kannatinpalkit suoraan hirsirungon sisään? Toimiiko, jos laittaa 2-3 kpl 400 mm jaolla tavallisella puuruuvilla kooltaan 6,0×120, esimerkiksi: http://essve.se/webcatalogue/skruv/390464-traskruv-forsankt-huvud-blankforzinkad/
Vai pitäisikö käyttää ranskalaista puuruuvia neliölevyllä tai vastaavaa? Kannatinpalkissa on esimerkiksi enimmäkseen painetta alaspäin, eli ei tarvitse miettiä suurta vetokuormaa ulospäin?
Ne, joihin olet linkittänyt, kelpaavat hyvin, katso vain, että ne ovat pitkiä ja purevat hyvin, hieman vaikeaa saada ne suoraan, jos tukit ovat pyöreitä, voi hieman keikkua.
Kiitos paljon vastauksesta! Sitten käytän niitä, joita minulla on kotona (6x120 essve träskruv), ja ehkä lähetän jonkun ranskalaisen myöhemmin, kun sää sallii retken lähimpään tavarataloon.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.