Olen sisustamassa ullakkoa ja aion pian eristää tukijalat ja vinokaton. Tukijalkojen välillä on cc 850-950 (vanha talo). Haluan ruuvinkestävät seinät, joten jotain tarvitaan kipsilevyn taakse, mutta mitä? OSB-levy ei luultavasti toimi niin pitkillä väleillä. Pitäisikö asentaa lisäkehikoita väliin vai käyttää karkeaponttilautaa koko matkalta? Joitain karkeapontti/reikälevyä OSB:n tueksi? Miten yleensä tehdään?

Viimeksi muokattu:

Paras vastaus

Minulla oli sama ongelma, hieman eri mitoitukset kattotuolien välillä. Ruuvaisin 45x45 poikittain cc60 ja ruuvaisin OSB/kipsin vaakatasoon.
Vie hieman enemmän tilaa, mutta saa asennustilaa ja 45 lisäeristyksen.

Edit: Nykyiset levyt ovat kai 900 mm leveitä, joten sitten laitetaan cc450 (itse käytin 1200 mm levyjä).

Isakare Isakare sanoi:
Minulla oli sama ongelma, hieman eri mitat kattotuolien välillä. Ruuvattiin 45x45 poikittain cc60 ja ruuvattiin OSB/gyproc vaakaan.
Vie vähän enemmän tilaa, mutta saa asennustilaa ja 45 lisäeristystä.

Edit: Nykyiset levyt ovat kai 900 mm leveitä, joten silloin laitetaan kai cc450 (käytin 1200 mm levyä)
Totta kai tehdään niin, onhan sehän tehty niin tavallisilla seinilläkin kun olen eristänyt. :) Nyt on saatavilla sekä 1200 että 900, mutta eristeet ovat yleisimmin cc60, joten valitsen sen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.