24 836 lukukertaa ·
10 vastausta
25k lukukertaa
10 vastausta
Ruuvata sen sijaan, että naulaisi koolauksia
Hei,
Ajattelin rakentaa autokatoksen varastolla, mikä tulee tapahtumaan suurimmaksi osaksi iltaisin. Jotta en häiritse naapureita ( :
enemmän), ajattelin ruuvata koolaukset yhteen sen sijaan, että liittäisin ne nauloilla syklin läpi.
Mutta kysymys kuuluu, miten se tehdään? Käytetäänkö "vinoruuvit" samalla tavalla kuin yhdistäisi nauloilla vai onko olemassa jokin toinen tekniikka?
Minkä kokoisia/tyyppisiä/kuinka monta tarvitaan?
Koolaukset ovat 45*120 ja varasto tulee olemaan noin 3x3,6 metriä,
//Tomas
Ajattelin rakentaa autokatoksen varastolla, mikä tulee tapahtumaan suurimmaksi osaksi iltaisin. Jotta en häiritse naapureita ( :
Mutta kysymys kuuluu, miten se tehdään? Käytetäänkö "vinoruuvit" samalla tavalla kuin yhdistäisi nauloilla vai onko olemassa jokin toinen tekniikka?
Minkä kokoisia/tyyppisiä/kuinka monta tarvitaan?
Koolaukset ovat 45*120 ja varasto tulee olemaan noin 3x3,6 metriä,
//Tomas
OK, mieluiten haluaisin välttyä beslagilta, mutta jos niitä käytetään, miten ne pitäisi mitoittaa?
Eivät kai niiden tarvitse olla erityisen suuria. Kulmanaulaus ei kai ole kovinkaan kestävä muihin rasituksiin kuin sivusuuntaisiin, ja sen kaltaisen kuormanhan aika pieni beslag voisi taipua vastaamaan? Vai mitä?
//Tomas
Eivät kai niiden tarvitse olla erityisen suuria. Kulmanaulaus ei kai ole kovinkaan kestävä muihin rasituksiin kuin sivusuuntaisiin, ja sen kaltaisen kuormanhan aika pieni beslag voisi taipua vastaamaan? Vai mitä?
//Tomas
Skråruuvaaminen toimii erinomaisesti. Yleensä esiporaan toisen osan niin, että se "vetää" kunnolla. Skråruuvaamisessa olen käyttänyt 4,5x80 tai 5x80. Nykyään minulla on naulapyssy, enkä koskaan enää rakenna runkoa ilman sitä.
Kun on pieniä lapsia, jotka nukkuvat viereisessä huoneessa, on järkevää "äänettömästi nikkaroida", mutta jos kyseessä ovat vain naapurit, ehdotan, että rakennat nopeasti ja rationaalisesti ympyräsahalla ja naulapyssyllä. Silloin kärsimys on kuitenkin lyhyt.
Olen myös kokeillut kiinnikkeiden käyttöä, ja se vie ikuisuuden ja on kallista.
Aiotko myös sahata käsin?
Kun on pieniä lapsia, jotka nukkuvat viereisessä huoneessa, on järkevää "äänettömästi nikkaroida", mutta jos kyseessä ovat vain naapurit, ehdotan, että rakennat nopeasti ja rationaalisesti ympyräsahalla ja naulapyssyllä. Silloin kärsimys on kuitenkin lyhyt.
Olen myös kokeillut kiinnikkeiden käyttöä, ja se vie ikuisuuden ja on kallista.
Aiotko myös sahata käsin?
Kulmateräs esim.,,,, Ei tarvitse viedä niin paljon aikaa,,,, voi valmistella mittaamalla ensin, kiinnittää teräkset kynnys- ja kattokoolaukseen ja sitten pystyttää tolpat,,, jotta voi sitten ruuvata kaikki suoraan ..
Tein niin, että kiinnitin koolaukset 50X50X30? kulmaraudoilla, ja kun runko oli pystyssä ja valmis, kävin ympäriinsä ja kiinnitin hieman lukitsevaa 4" naulaa.
Minun tapauksessani olin yksin rakentamassa, joten oli kätevää tehdä kaikki valmiiksi säädettävillä asioilla ennen naulaamista. Pitäisi toimia sinullakin, koska se vaatii vain muutaman tunnin naulaamista lopuksi.
Minun tapauksessani olin yksin rakentamassa, joten oli kätevää tehdä kaikki valmiiksi säädettävillä asioilla ennen naulaamista. Pitäisi toimia sinullakin, koska se vaatii vain muutaman tunnin naulaamista lopuksi.
moi kaikki,
Ajattelin rakentaa seinät osioittain maassa, jotka sitten nostimme yhdessä joukko vahvoja kavereita.
Miten toimii ruuvaaminen suoraan alapohjan/yläpohjan läpi ja suoraan runkotolppiin? Onko tämä heikompi rakenne?
Miten olette kiinnittäneet lyhyet tukipuut? Viisto naulaus vai naulaus runkotolppien läpi?
//Tomas
Ajattelin rakentaa seinät osioittain maassa, jotka sitten nostimme yhdessä joukko vahvoja kavereita.
Miten toimii ruuvaaminen suoraan alapohjan/yläpohjan läpi ja suoraan runkotolppiin? Onko tämä heikompi rakenne?
Miten olette kiinnittäneet lyhyet tukipuut? Viisto naulaus vai naulaus runkotolppien läpi?
//Tomas
Mielestäni suoraan läpi ruuvaaminen oli erinomainen ratkaisu. Tein niin hammarbandin kanssa ja 90 mm rakentamisruuvilla. Muista laittaa naulalevyt tai vastaavat ristikkäin osioiden yli, jotta lukitset ne sivusuunnassa.
Miksi et kiinnittänyt syllenä mats_o?
tarvitseeko spikbandet nostaa jos ulkopuolella on utegips :
ja sisäpuolella plywwod?
Mutta tietysti, kun rakentaa seiniä, voi olla mukavaa tietää, että ne eivät liiku.
tarvitseeko spikbandet nostaa jos ulkopuolella on utegips :
Mutta tietysti, kun rakentaa seiniä, voi olla mukavaa tietää, että ne eivät liiku.
Hyvin yksinkertaisesta syystä. Asensin perustuspalkin ensin ja jouduin siksi kaivautumaan laatan alle ja ruuvaamaan eristyksen, laatan ja perustuspalkin läpi 
Rakensin aivan yksin enkä olisi voinut nostaa koko seinää kerralla, joten minun piti toimia siten, että asetin perustuspalkin paikoilleen, asensin ja kohdistin kulmat, asensin naulalevyn ja lopuksi asetin seinärangat.
Rakensin aivan yksin enkä olisi voinut nostaa koko seinää kerralla, joten minun piti toimia siten, että asetin perustuspalkin paikoilleen, asensin ja kohdistin kulmat, asensin naulalevyn ja lopuksi asetin seinärangat.
Klikkaa tästä vastataksesi