istun kotona sairaan lapsen kanssa ja saan raportin avopuolisolta: meidän elementtitalon runko nousee hitaammin kuin luultiin. Kattoa ei saada paikoilleen ennen huomista (seinät ovat pystyssä)....ja sataa...kuinka paha tilanne on?

Toivotaan, että he saavat katon niin, että se ulottuu ulkoseinien yli, jotta niihin ei pääse niin paljon. Jos kyseessä on boardtak, voidaan toivoa, että he laittavat ensimmäisen levyn ympäri; niin olen aina tehnyt, kun olen rakentanut taloja, jotta vettä ei pääse sisälle niin paljon. Mutta jos lämmittää myöhemmin vähän, se kuivuu kuitenkin.

Toivoa voi, mutta ei ole todennäköistä. On kolme suurta teräspalkkia, joita he eivät halua asentaa pimeässä, joten katto jää huomiseksi. Rakennusjohtajan mukaan ei pitäisi olla vaaraa, koska ulkoseinät ovat edelleen muovittuneet tehtaalta. Ei vaaraa eristyksen kanssa, mutta ehkä kipsilevylle voi tulla kosteutta, hänen mukaansa. Jos se pitää paikkaansa, niin se ei ole kovin vakavaa...

Niin kauan kuin vesi ei pääse muovin sisäpuolelle ja rakennetaan uudelleen erittäin nopeasti, sen pitäisi sujua hyvin...

Onnea kaikkeen

Jaa, toivotaan parasta, niin he voivat tarkistaa aamulla. Sateen pitäisi loppua yöllä :) Kumppanini on työskennellyt tänään ja hänestä vaikutti siltä, että kaikki oli huolellisesti peitetty muovilla. Lisäksi hän huomasi, että onnistuimme kohdistamaan talon kulman (eli näkymän) juuri kuten ajattelimme :)

Kiitos paljon!

Yksi kysymys vielä: voiko jälkikäteen jollain tavalla tarkistaa kosteuden seinistä? Toimiiko se tavallisella kosteusmittarilla? Miten se toimii ja pitäisikö tarkistaa useaan otteeseen? Esimerkiksi huomenna ja sitten jatkaa mittaamista varmistaakseen, että se on todella "kuivunut"?

joo, tuli näköjään useampi kysymys...

Se tulee olemaan vastata KYLLÄ kaikkiin kysymyksiisi. Tarkista KA:lta, mitä koskee ja miten hän oli ajatellut seurata, ettei seinissä ole tullut kosteutta. Jos hän ei ollut ajatellut tarkistaa sitä, voi olla hyvä idea tehdä se itse.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.