Aion pystyttää latorakenteeni ja minulla on yksi/kaksi kysymystä. Ajatus on, että minulla olisi nostettu seinäelämä ja melko raskas kuormitus välipohjassa. Joten ajattelen rakentaa alakerroksen pitkät seinät erikseen ja sitten asentaa välipohjan niiden päälle ennen kuin laitan "nostettua seinäelämää" välipohjan päälle. Tästä syystä minulla on kaksi kysymystä:
- Kuinka käsitellä päätyä? Samalla tavalla kuin pitkiä sivuja vai rakentaako se koko matkan ylös, kun pään päällä ei ole kuormaa.
- Kuinka saada pitkät sivut vakautettua etenkin "nostettu seinäelämä" jos rakentaa koko matkan ylös?

Olen nähnyt molempia vaihtoehtoja rakennuksissa, kun olen ohittanut ne.

hei! Tee pitkäseinät ensin ja aivan ylös asti. Voit joko upottaa laudan runkoon, missä välipohja tulee, tai naulata sen ulkopuolelle koolinkeihin viiden tuuman nauloilla. Korotettu seinä on paljon vahvempi, jos se menee aivan ylös asti, sitten välipohja pitää seinät yhdessä. Peitä välipohja 12 mm vanerilla, missä pääty tulee, piirrä kattotuoli levyihin ja käytä liitunarua. Naulaa päätykokonaisuus, joko kokonaan tai puoliksi, jos se on suuri. Nosta se nyt ja naulaa kiinni korotettuihin seiniin, tue tarvittaessa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.