16 136 lukukertaa ·
24 vastausta
16k lukukertaa
24 vastausta
Pyöreä seinä suihkussa
Utuli tasonne onko kokemuksia kaarevista seinistä kylpyhuoneissa ja työskennellyt kuitusementtilevyjen kanssa. Olen kiinnittänyt Knaufdanogips Aquapanel indoor -levyt koko kylpyhuoneeseen, mutta puolikaareva seinä on vielä jäljellä. Muistan, että tämä levy pitäisi olla mahdollista taivuttaa säteellä, mutta kokeilemani näytepalat eivät ole toimineet kovin hyvin, levyt murtuvat. Suihkun halkaisija on 1040 mm. Jos tämä Aquapanel ei tule toimimaan, Ivarssons ivarit UniCo flex on toinen vaihtoehto. Onko mahdollista yhdistää näitä kahta levyä samassa tilassa?
Yksi vaihtoehto voi olla LUX Element. En ole työskennellyt muulla kuin niiden tavallisilla levymateriaaleilla seiniä varten, mutta ne olivat erittäin kevyitä ja käteviä käyttää.
Linkki jälleenmyyjille Ruotsissa löytyy täältä.
// stOra_M
Linkki jälleenmyyjille Ruotsissa löytyy täältä.
// stOra_M
Joten ajattelin tehdä ulkopuolella, mutta en kylpyhuoneen sisällä. Sen jälkeen, kun olen asentanut kuitusementtilevyt koko kylpyhuoneeseen, tuntuu tyhmältä laittaa kartongilla päällystettyä kipsilevyä paikkaan, jossa tulee olemaan kaikista kosteinta.
Voiko kuitusementtilevyn kastella ja sitten taivuttaa?
Minulla on c/c 150.
Voiko kuitusementtilevyn kastella ja sitten taivuttaa?
Minulla on c/c 150.
mutta kyllä päällytät ja tiivistät kunnolla? mikä kastuu?fn76 sanoi:Ajattelin tehdä niin ulkopuolella, mutta en kylpyhuoneen sisällä. Asennettuani kuitusementtilevyt koko kylpyhuoneeseen, tuntuu tyhmältä laittaa kartonkipäällysteistä kipsilevyä paikkaan, jossa se tulee olemaan kaikkein kosteinta. Voiko se toimia, jos kastelee kuitusementtilevyn ja sitten taivuttaa? Minulla on c/c 150.
terveisin
snickar estwing
Jäsen
· Västra Götaland
· 970 viestiä
Olen samaa mieltä estwingin kanssa. Käytä 2x remonttikipsilevyä tai vaihtoehtoisesti masoniittia+remonttikipsilevyä ja tiivistä kosteussuoja. Ehto on, että seinä on itsenäinen.
Ongelma on varmaan se, että pahvigipsiä ei enää hyväksytä märkätiloissa.
Jos käytät LUX-levyä, joka on jonkinlainen styroksi-ydin, voit sahata leikkauksia hieman levyihin, MathiasS foorumilla on tehnyt sen ikkunasyvennykseksi luulen.
lainattu uusista alan säännöistä www.bkr.se
"5.7 Levyrakenteet
Levyrakenteet ovat yleisiä alustoja
keraamisille laatoille.
Seinille ja lattioille tarkoitetut levyt/levyrakenteet
on oltava valmistajan mukaan
dokumentoidusti soveltuvia/tarkoitettuja
tiivistejärjestelmän ja keraamisten laattojen
alustaksi märkätiloissa sekä asennettava
valmistajan ohjeiden mukaan.
Kipsilevyt, joissa on kartonkinen pinta, eivät saa
käytetään märkätiloissa. Koskee sekä lattiaa että
seiniä."
Tämä pätee riippumatta tiivistekerroksen tyypistä, mitä olen ymmärtänyt.
"5.7 Levyrakenteet
Levyrakenteet ovat yleisiä alustoja
keraamisille laatoille.
Seinille ja lattioille tarkoitetut levyt/levyrakenteet
on oltava valmistajan mukaan
dokumentoidusti soveltuvia/tarkoitettuja
tiivistejärjestelmän ja keraamisten laattojen
alustaksi märkätiloissa sekä asennettava
valmistajan ohjeiden mukaan.
Kipsilevyt, joissa on kartonkinen pinta, eivät saa
käytetään märkätiloissa. Koskee sekä lattiaa että
seiniä."
Tämä pätee riippumatta tiivistekerroksen tyypistä, mitä olen ymmärtänyt.
Kartonkipäällysteinen kipsilevy kylpyhuoneessa on poissuljettu. Tämä on uudisrakennus ja KA tuskin hyväksyy kipsiä. Palaan asiaan, kun olen testannut aquapaneelin kastelua ja taivuttamista. Tämä on kesämökki, joten sitä ei rakenneta päivittäin. Ehkä testaan viikonloppuna.
Mietin, tekeekö se oikeasti eroa kastelemalla kuitusementtilevyn.fn76 sanoi:
Eikö materiaali reagoi veteen?
Kun kastellaan kipsiä taivuttamista varten, luulen, että kyse on itse asiassa kartongista, joka halutaan pehmeämmäksi, ei kipsistä itsessään...
No, en tiedä ... mutta luulen ...
Jäsen
· Västra Götaland
· 970 viestiä
Jos seinä on vedeneristeen sisällä, sillä ei varmaankaan ole merkitystä, onko se paperilla päällystetty, katso sitä kuin huonekalu, neljän seinäsi sisällä.