Minulla on autokatos, jonka yläkerta muutetaan lasitetuksi terassiksi. Mietin kattoristikoita, jotka ovat pylväiden välissä ja ulottuvat maahan asti. Onko niiden tarkoitus kestää tuulikuormia, koska autokatoksessa on vain kaksi seinää? Haluaisin mielelläni poistaa ne, jos mahdollista, mutta en tiedä, mitä niiden tilalle pitäisi laittaa. Onko jollakin tietoa niiden tarkoituksesta?

• Rakenteilla olevan verannan katto, jossa puupalkkeja ristikkäin ja johdot riippuvat, taustalla ikkuna ja talon katto aurinkopaneeleilla.
P Pittersenn sanoi:
Minulla on autokatos, jossa on ullakko, jota muutamme lasitetuksi terassiksi, pohdin vähän katossa olevia ristikkäisiä tukipuita, jotka menevät tolppien väliin ja maahan. Onko tarkoitus ottaa vastaan tuulikuormat, koska autokatoksessa on vain 2 seinää? Haluaisin poistaa ne, jos se olisi mahdollista, mutta en tiedä, mitä niiden tilalle pitäisi laittaa. Tietääkö joku niiden tarkoituksen?
Varo, ettet päädy näin:
Mies ja koira seisovat romahtaneen autokatoksen vieressä.

Parasta on palkata rakennusinsinööri, joka voi katsoa autokatosta paikan päällä tai rakennepiirustuksista!

Väitän, että ne tarvittiin ennen kuin levyt tulivat ulkokattoon. Nyt levyt vakauttavat siinä suunnassa.

Edellisen kirjoituksen autotallista puuttuvat levyt sekä seinistä että katosta. Mutta arvelen, että seinät olivat siellä ongelmana.

• Tykkään
Pittersenn
  • Laddar…
D Daniel 109 sanoi:
Väittäisin, että niitä tarvittiin ennen kuin levyt laitettiin ulkokatolle. Nyt levyt vakauttavat siinä suunnassa.

Edellisessä viestissä olevan autotallin seiniltä ja katolta puuttuvat levyt. Mutta luulen, että siellä seinät olivat ongelmana.
Kuulostaa järkevältä, oli eilen täällä puuseppä joka sanoi suunnilleen samaa. Hänestä näytti olevan yleisesti erittäin ylimitoitettu.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.