2 979 lukukertaa ·
16 vastausta
3k lukukertaa
16 vastausta
Riski, että tulojohto katkaistaan piikillä
Hei,
Olemme purkamassa valettua laattaa kylpyhuoneessa 50-luvun talossamme (rivitalo) ennen kylpyhuoneremonttia ja laatan paksuus näyttää olevan noin 20 cm.
Piirustuksen mukaan meillä on tuleva sähkö juuri kylpyhuoneen alla. Mutta kuinka syvällä kaapeli voi olla? Ei ole hauskaa osua purkukoneella suoraan kaapeliin.
Vai luuletteko, että sisään tuleva kaapeli on sorassa/hiekassa kaukana laatan alla?
Onko olemassa mitään tapaa mitata, missä se sijaitsee?
Liitteenä on piirustus, kylpyhuone sijaitsee suorakulmaisen rakennuksen ympyröidyssä kulmassa.
Mitä mieltä olette?
Ystävällisin terveisin,
Johan
Olemme purkamassa valettua laattaa kylpyhuoneessa 50-luvun talossamme (rivitalo) ennen kylpyhuoneremonttia ja laatan paksuus näyttää olevan noin 20 cm.
Piirustuksen mukaan meillä on tuleva sähkö juuri kylpyhuoneen alla. Mutta kuinka syvällä kaapeli voi olla? Ei ole hauskaa osua purkukoneella suoraan kaapeliin.
Vai luuletteko, että sisään tuleva kaapeli on sorassa/hiekassa kaukana laatan alla?
Onko olemassa mitään tapaa mitata, missä se sijaitsee?
Liitteenä on piirustus, kylpyhuone sijaitsee suorakulmaisen rakennuksen ympyröidyssä kulmassa.
Mitä mieltä olette?
Ystävällisin terveisin,
Johan
En luottaisi tuohon piirustukseen, johdotus on taatusti kaavamaisesti piirretty eikä oikeassa sijainnissa, vuokraa kaapeli-ilmaisin.
Talon vuosiluku 50-luku, normaalisti viemäri ja sähkö sijaitsevat massoissa laatan alla, eivätkä valetussa osassa. On todennäköisesti niin, että sinulla ne ovat syvällä. Kuinka paljon tarvitset poistaa, kaiken? Laatassa on luultavasti runsaasti raudoitusta, todennäköisesti yksinkertaisesti raudoitettu. Yksi tapa on nähdä, kuinka syvälle keittiön viemäri menee, silloin on viite siitä, miltä se näyttää laatan alla, mikä putkien syvyys on ja silloin se on sama sähköille.
Banvaktarn sanoi:
Kiitos loistavasta palautteesta! Luulen, että minun täytyy poistaa melkoisesti lisää, koska minun täytyy päästä alas viemäriputkeen, joka on siellä alhaalla, kun kaikki siirretään uuteen kylpyhuoneeseen. Mutta kirsikkana kakun päällä on, että ulospäin menevä viemäri kadulle on juuri siinä, mistä aiomme purkaa, joten on jännittävää nähdä, kuinka kaikki on yhdistetty.R rävlyan sanoi:Talon vuosikymmen 50-luku, normaalisti viemäröinti ja sähkö kulkevat massojen alla, ei upotettuna siihen. On luultavasti niin, että sinulla ne ovat syvällä. Kuinka paljon sinun täytyy poistaa, kaiken? Platan sisällä on luultavasti paljon raudoitusta, todennäköisesti yksinkertainen raudoitus. Yksi tapa tarkistaa on katsoa, kuinka syvälle keittiön viemäri menee, jolloin saa merkin siitä, miltä se näyttää platan alla, mikä on putkien syvyys ja silloin se on sama sähköjohtojen kohdalla.
Kunhan saan 20cm platan turvallisesti purettua, voin ottaa hiekkaa/soraa arkeologi tyyliin varovasti harjalla ilman, että riskeeraan kaapelin katkaisemisen.
Olen samaa mieltä, että kuulostaa epätodennäköiseltä, että kaapeli olisi 20cm platassa, mutta ehkä tehtiin toisin 70 vuotta sitten...
En ole nähnyt näitä johtoja laatan sisällä niillä vuosilla, kun olen ollut rakennusalalla, paitsi jos on kaksi kerrosta. Useimmiten silloin viemäri keittiöön on lattiassa tai menee seinään alakertaan tai suoraan alas vain, ja sähkö tulee sisään ulkoseinän kautta tekemällä kierron talon ympäri mittarikaappiin. Jos mittarikaappi on pylväässä, kaapeli menee lähintä reittiä sähkökeskukseen. Saattaa olla poikkeuksia, mutta ei todennäköisesti sinun tapauksessasi.
Det finns sökare för kabel i jord, äger en själv, on se fler kablar så finns det klammer man sätter på den kabeln man vill söka efter om de nu går åt olika håll i marken.R rävlyan sanoi:
Ok, kiitos, se kuulostaa hienolta ja juuri siltä vastaukselta, jota toivoin 
Luulen myös, että kaapeli kulkee lyhintä reittiä sähkökeskuksesta naapurin talon alle.
Asuintalo itsessään on torpargrund (ryömintätila) 50 cm maanpinnan yläpuolella, mutta autotallin osa, jossa kylpyhuone sijaitsee, on valettu laatta 50 cm alempana. En tiedä, voiko tämä vaikuttaa kaapelinvetoihin naapureiden välillä?
Luulen myös, että kaapeli kulkee lyhintä reittiä sähkökeskuksesta naapurin talon alle.
Asuintalo itsessään on torpargrund (ryömintätila) 50 cm maanpinnan yläpuolella, mutta autotallin osa, jossa kylpyhuone sijaitsee, on valettu laatta 50 cm alempana. En tiedä, voiko tämä vaikuttaa kaapelinvetoihin naapureiden välillä?
Naapurin talon alla ??? en usko sitä, oliko se talo ennen vai jälkeen siitä talosta, josta puhut? On olemassa hyvä tapa selvittää se, ota yhteyttä Ledningskolleniin, kirjaudu verkossa. Se on maksuton ja kaikki, joilla voi olla jotain maassa, kertovat missä heidän paikkansa on. Sano, että aiot kaivaa uuden perustuksen talosi viereen. Toivottavasti mittarikaappisi on talon seinällä silloin.
Täydellistä, silloin voit saada selville, missä johto sijaitsee mittauskaappiin asti, se ei ole sinun kaapelisi.
Oletko kotona, kun he tulevat, voit kysyä, voitko nähdä, kuinka se menee kohti """ jotakin """
he eivät yleensä ole haluttomia.
Pyydä heitä ottamaan yhteyttä sinuun, kun he ovat tulossa, mutta joskus he tekevät piirustuksen, sellaisia on olemassa
verkon omistajalla, ellei ole, heidän on pakko tulla paikalle.
Oletko kotona, kun he tulevat, voit kysyä, voitko nähdä, kuinka se menee kohti """ jotakin """
he eivät yleensä ole haluttomia.
Pyydä heitä ottamaan yhteyttä sinuun, kun he ovat tulossa, mutta joskus he tekevät piirustuksen, sellaisia on olemassa
verkon omistajalla, ellei ole, heidän on pakko tulla paikalle.
Jep, koko talorivi rakennettiin samaan aikaan. Minulla on aiempi piirustus, jossa talolla numero kolme on tulo kadulta ja sitten siellä menee kaapeli ylös naapurille (talo kaksi), meidän talolle (talo yksi) ja samalla tavalla talolle neljä ja viisi.R rävlyan sanoi:Naapurin talon alla ??? en usko, oliko talo olemassa ennen vai jälkeen sähköä siihen taloon, josta puhut? On olemassa hyvä tapa selvittää. Ota yhteyttä johtotiedotukseen, kirjaudu sisään verkossa. Se on maksuton ja kaikki, joilla voi olla jotain maassa, kertovat missä heidän sijaintinsa on. Sano, että aiot kaivaa uuden perustuksen talosi viereen. Toivottavasti mittarikaappisi on talon seinässä
Piirustuksen, jonka liitin, sain johtotiedotuksen kautta, erittäin kätevää!
Olen varmaan missannut jotain, onko se toinen talo (omistaja), joka sijaitsee piirustuksesi alareunassa?
Jos on näin, sinun ei tarvitse olla huolissasi siitä, että jokin kaapeli sijaitsee betonilaatassa tai kaivusyvyydessä.
Se sijaitsee varmasti putkessa/letkussa noin 60 cm maanpinnan alapuolella ja ehkä yhdessä VA:n kanssa samassa kaivossa, jolloin se on syvällä.
Jos on näin, sinun ei tarvitse olla huolissasi siitä, että jokin kaapeli sijaitsee betonilaatassa tai kaivusyvyydessä.
Se sijaitsee varmasti putkessa/letkussa noin 60 cm maanpinnan alapuolella ja ehkä yhdessä VA:n kanssa samassa kaivossa, jolloin se on syvällä.