R roli sanoi:
Täytyyhän seinässä olla koolauksia, joihin voi kiinnittää? Ja jos koolauksien sijainti ei vastaa koneen kiinnityspaikkoja, täytyy varmaan sijoittaa vielä yksi levy seinän etupuolelle, joka "linkittää" koolaukset ja kiinnitykset. On aina helppoa tilaajan asettaa paljon vaatimuksia, joita ei voida täyttää...
miten se auttaa jos TS ei edes saa ruuvata läpi vanerista?
 
  • Tykkään
kribban
  • Laddar…
Liimaa levy extremfix-liimalla, sitten ruuvaa kiinni.
 
C Cerb sanoi:
miten se auttaa, jos TS ei voi edes ruuvata läpi vanerista?
Siinä kohtaa tilaajan kohtuuttomat vaatimukset tulevat esiin. Se ei ole harkittua tai toteutettavissa... Kiinnittää 70 kilon esine, jonka painopiste on melko kaukana seinästä, ilman että mennään läpi levystä, jonka paksuutta emme edes tiedä. Jos levy on noin 12-15 mm, se on liian heikko. Jollakin tai joillakin kävi huono tuuri ajattelutyössä sinä päivänä, kun he päättivät seinän rakenteen.
 
Viimeksi muokattu:
Kokenut saman asian, kieltäydyimme asentamasta.
Ratkaisuna oli leikata tausta kipsistä, ruuvata ja liimata uusi kerros plyfaa olemassaolevan päälle ja sitten kerros kipsiä.
Sitten esiporaa kuten sanoit, karkea kierteinen hieman pidempi ruuvi, joka leikattiin oikeaan pituuteen saman kierteisyyden säilyttämiseksi koko matkan.
Se mitä asensimme oli jonkinlainen metallinen kaappi, joka peitti koko operaation seinässä, joten he hyväksyivät palosuojan täysimääräisenä.
Ja seinässä oli oikea plyfa, ei OSB, siinä tapauksessa olisimme kieltäytyneet kokonaan.
 
  • Tykkään
Fotografen ja 1 muu
  • Laddar…
A AG A sanoi:
Siksi että seinässä on putkia?
Mutta putkia ei ole kai joka paikassa, ja joku varmaan tietää tai pystyy laskemaan missä ne ovat.
A AG A sanoi:
Siksi että seinässä on putkia?
Mutta putkia ei ole kai joka paikassa, ja joku varmaan tietää tai pystyy laskemaan missä ne ovat.
Kyseinen kone on merkitty projektiin paikalleen. Sitä ei voi siirtää eri syistä. Voisi kuvitella, että putkien sijainnin ilmoittaminen olisi heille helppoa, mutta näin ei näytä olevan.
 
J
Suuri ruostumaton levy kiinnitetään seinään ihan hirveällä määrällä ruuveja ja sitten kiinnität koneen levyyn.
 
Isakare Isakare sanoi:
Varit med om samma sak, vi vägrade montera.
Lösningen blev att de skar ut gipsen bakom, skruvade och limmade ett lager plyfa till på den befintliga, och sen ett lager gips.
Sen förborra som du sa, grovgängade lite längre skruv som kapades i rätt längd för samma grovlek på gängan hela vägen.
Det vi satte upp var nån typ av skåp i plåt som täckte hela operationen i väggen, så de godkände brandskyddet som fullgott iaf.
Och det var riktig plyfa i väggen, inte OSB, då hade vi vägrat helt.
det är riktig plyfa bakom dubbelgipset
 
J Jerald Stuartson sanoi:
Suuri ruostumaton levy, jossa helvetin monta ruuvia seinään, ja sitten kiinnität koneen levyyn.
Tuo idea ei olekaan niin huono itse asiassa. Suuri levy, johon kiinnitetään kannatinlista. Pirun monta ruuvia. Otan tuon idean mukaani ;)
 
  • Tykkään
Jerald Stuartson
  • Laddar…
J
K kribban sanoi:
Tuo idea ei ole itse asiassa ollenkaan huono. Iso levy, johon asennetaan bärlist. Satamäärä ruuveja. Pidän tuon idean mielessäni ;)
Tavoitteena on saada laajempi kuorma jakautumaan sen sijaan, että olisi pistemäisiä kuormia.
 
K kribban sanoi:
Ehdotus on ollut esiporata 3 mm ja Max 38 mm syvyyteen ja käyttää "Ikea" ruuvia, kuten tämä:

[linkki]

minun on vaikea nähdä, että tämä pitäisi, mutta en ole insinööri
Ongelma on, kun se on kiinnitetty esiporattuun levyyn ja 30-35 mm vetää puuhun, se on vahva. Tässä sinulla on 12 mm (oletan) vaneri, johon vain kärki menee. Tuntuu erittäin epävarmalta..
 
M mojjen sanoi:
Ongelma on, kun se laitetaan esiporattuun levyyn ja 30-35 mm vetää puuhun, niin se on vahva. Tässä sinulla on 12 mm (oletan) vaneria, johon vain kärki menee sisään. Tuntuu erittäin epävarmalta..
juuri niin. Tätä yritän välittää konsultille. Heidän mielestään olemme saaneet hyvät edellytykset.
 
K kribban sanoi:
juuri niin. Tätä yritän välittää konsultille. He ovat sitä mieltä, että olemme saaneet hyvät edellytykset
Pyydä konsultilta, että tämä. Suunnittelijana määrittää asennusmenetelmän aina ruuvitasolle asti. Sekä että tämä ottaa kirjallisesti vastuun turvallisuudesta. Eli vapauttaa sinut vastuusta. Jos he eivät halua tehdä sitä, niin sinulla on vastaus siihen, miksi sinunkaan ei pitäisi tehdä sitä.
 
  • Tykkään
Daniel Barnaniel ja 2 muuta
  • Laddar…
Vippbult on paras.
 
I Installation sanoi:
Vippbult is the shit.
Miten ajattelit kiinnittää sen ilman, että poraat läpi vanerilevyn, joka ei saa mennä läpi?
Ehdotukseni on samanlainen kuin ehdotus ruostumattomasta teräslevystä, mutta uusi vahva vaneri, joka on käsitelty samalla tavalla kuin kipsilevyt katon ja lattian välillä, monilla ruuveilla ja liimalla.
 
snuttjulle snuttjulle sanoi:
Miten ajattelit kiinnittää sen poraamatta vanerilevyä, joka ei saa puhjeta? Ehdotukseni on samankaltainen kuin ehdotus ruostumattomasta levystä, mutta uusi voimakas vaneri käsitelty samalla tavalla kuin kipsilevyt katon ja lattian väliin monilla ruuveilla ja liimalla.
kokeillaan:crysmile: Onko se käyttövesi? Vuoto? Kaasu? Kaikki voidaan ratkaista.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.