Riittävätkö nämä koolaukset kiinnittääksesi kipsilevyn? Vai täytyykö minun asentaa lisäpoikkipuita?
Kipsiseinään tulee sitten laatat.
Jos nyt painan paikalleen tuon kipsilevyn, jonka olen leikannut tilaan sopivaksi. Tasoitteella saumat ja laitan sellaista paperinauhaa märkään tasoitteeseen. Samoin toisesta saumoista ylempänä. Sitten tasoitan uudelleen.
Vai pitäisikö minun pohjustaa jollain muulla?
Kipsiseinään tulee sitten roikkumaan tuuletin. Mahdollisesti laatat taakse tai vain juuri alle.

Bauhausissa suosittelivat jonkinlaista tulenkestävää laastia kipsille, koska se on lieden takana. Mutta en tiedä, oliko hän perillä.

Olen eksyksissä rakennusprojektissa, mutta yritän tehdä itse

Pakkaus tulenkestävää laastia, 4,5 kg. Käyttö mihin muun muassa tulisijojen ja savupiippujen muuraukseen. Kuva sisältää liekin ja muurauksen symbolit. Gipsilevyjen asennuspuolikehys, seinän runko esillä; pysty- ja vaakasuuntaiset tukirimat ja näkyvissä vanha rappaus sekä sähköpistoke lattian rajassa.

Kun sanot "spisen takana", tarkoitatko keittolevyä, kuten induktioliesi, vai puuhellaa - siis tulisijaa? Tekee suuren eron siihen, mitä sinun tulisi laittaa taakse riippuen siitä, kumpaa tarkoitat :giggle:

C CarinaBerg sanoi:
Kun sanot "liesituulettimen takana", tarkoitatko keittiöhellaa, kuten induktioliettä, vai puuhellaa - siis tulisijaa? Tällä on suuri merkitys sille, mitä aiot laittaa taakse riippuen siitä, kumpaa tarkoitat :giggle:
Ei, tavallinen keraaminen liesi asunnossa. Bauhausissa suositeltu vaihtoehto oli jonkinlaisen palonkestävän kipsilevyn sijaan. Sellaista heillä ei ollut. Sain jonkinlaisen tunteen, että he eivät olleet kovin asiantuntevia.

M Marijairena sanoi:
Ei, tavallinen keraaminen liesi asunnossa. Bauhausin myyjä suositteli jotain palonkestävää kipsilevyä sen sijaan. Sitä heillä ei ollut. Sain sellaisen tunteen, etteivät he olleet kovin asiantuntevia.
Tavallinen kipsi riittää hyvin lieden taakse. (y)

• Tykkään
Appendix ja 1 muu
  • Laddar…
M Marijairena sanoi:
Ei, tavallinen keraaminen liesitaso asunnossa. Bauhausissa suositeltu oli joku palonkestävä levy kipsilevyn sijaan. Sellaista heillä ei ollut. Sain sellaisen tunteen, että he eivät olleet kovin asiantuntevia.
Ei herranen aika - tulenkestävää laastia ja palolevyä et tarvitse.

Suunnitelmasi vaikuttaa hyvältä. Jatka vain. Jos haluat jonkun poikkisuuntaisen säännön, riippuu enimmäkseen siitä, tuleeko seinään jotain (pistorasia tai vastaavaa), jotta sinulla on jotain mihin ruuvata.

• Tykkään
  • Haha
Appendix ja 1 muu
  • Laddar…
P
M Marijairena sanoi:
Tai pitääkö minun asentaa muita poikittaisia?
Kyllä, kiinnitä vaakasuunnassa olevat laudat, koolaukset, vanerisuikaleet tai mitä sinulla on vaakasaumoihin kipsissä. Tulenkestävää laastia et ehdottomasti tarvitse, laita laatat tavallisella laattaliimalla jos aiot laatoittaa.

• Tykkään
dajmx ja 1 muu
  • Laddar…
C CarinaBerg sanoi:
Ei, hyvänen aika - tulenkestävä laasti ja palosuojalevyä et tarvitse.

Suunnitelmasi vaikuttaa hyvältä. Jatka vaan. Tarve poikki- tai tukirimoille riippuu eniten siitä, onko seinään tulossa jotain (pistorasia tai vastaava), jotta sinulla on jotain mihin kiinnittää asioita.
Toivottavasti en ostanut väärää kipsilevyä, se oli oikeastaan tarkoitettu kattoihin, jossa on joku viistetty reuna, mutta ajattelin kääntää sen sisäänpäin kohti runkoa. 13 mm paksu, joka näyttää olevan standardi kaikissa levyissä. (Vanha kipsilevy on 15 mm).

Poikani auttaa minua, mutta olen tarkempi siitä, että se tehdään oikein.

surris
M Marijairena sanoi:
Toivottavasti en ostanut väärää kipsilevyä, se oli alun perin kattoon tarkoitettu ja siinä on joku viistetty reuna, mutta ajattelin kääntää sen sisäänpäin kohti palkkia. 13 mm paksu, joka näyttää olevan standardi kaikissa levyissä. (Vanha kipsilevy on 15 mm).

Poikani auttaa minua, mutta olen tarkempi siitä, että se tehdään oikein.
On olemassa 15 mm kipsiä, jos aiot laittaa laattoja seinään, sinun täytyy varmaan tasoittaa 2 mm, jotta se on tasaisesti muiden kanssa.

surris surris sanoi:
On 15mm kipsiä, jos aiot laittaa laatat seinälle, niin sinun täytyy varmaankin tasoittaa 2mm, jotta se on tasainen muun kanssa.
Niillä ei ollut Bauhausissa. Muuten joudun hankaluuksiin ja ajaa jonnekin taas.
Mutta ymmärrän vastauksestasi, että voin tasoittaa jäljellä olevat 2 mm hieman enemmän juuri siellä?

surris
M Marijairena sanoi:
Ei ollut Bauhausissa. Muussa tapauksessa minun on hankalaa lähteä jonnekin taas.
Mutta ymmärränkö oikein vastauksestasi, että voin tasoittaa jäljellä olevat 2 mm hieman ylimääräistä juuri siellä?
Tasoita koko levy 2 mm tarkoitan.

surris surris sanoi:
Levittää koko levy 2mm, tarkoitan
(y)

M Marijairena sanoi:
(y)
Lisää 2 mm enemmän fixiä, kun aiot laatoittaa, paljon helpompaa kuin tasoittaa koko levy.

Henkan Sundberg Henkan Sundberg sanoi:
Lisää 2 mm enemmän kiinnityslaastia, kun laatoitat, paljon helpompaa kuin tasoittaa koko levy.
En aio laatoittaa itse, vaan annan ammattilaisten tehdä sen. En ole vielä päättänyt, haluanko 2-3 raitaisen laatan vai laatoituksen kattoon asti.

Oletan, että he levittävät kiinnityslaastin. Mutta seinän on oltava tasainen ennen sitä. Hiilisuodatinliesituuletin ripustetaan siihen lieden yläpuolelle. Yritän vain pienentää kustannuksia hieman.

Tältä se nyt näyttää. Aion tasoittaa myöhemmin. Toivottavasti se on ok

Kipsilevyseinän alaosa ennen tasoitusta, seinässä monia värejä ja betonilattia sekä pistorasia.

P
Laitoitko sääntöjä saumakohtaan?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.