Minulla on suuri pannuhuone kellarissa (betonia), johon haluan rakentaa seinät sekä eristää VP:stä että saada seinät, jotka sopivat paremmin työpajaan/puusepänverstaaseen. Kysymykseni on; Riittääkö yksinkertainen OSB-levy koolauksissa vai tarvitsenko kaksi kerrosta (pitäisi kestää hyllyt ja paljon tavaraa)? Voisiko olla parempi paloturvallisuuden kannalta käyttää kipsilevyä OSB:n päällä? Okei, tuli kaksi kysymystä.
Osta 15mm vaneri sen sijaan. Kipsi on tietenkin parempi paloturvallisuuden kannalta, mutta onko sellaisia vaatimuksia? Aiotko tehdä esim. kuumia töitä verstaassa?
Osta 15mm Plywoodin sijaan. Kipsi on tietysti parempi paloturvallisuuden kannalta, mutta onko sellaisia vaatimuksia? Aiotko tehdä esimerkiksi kuumia töitä verstaassa?
10mm on liian ohut, tarkoitatko? Olen jo ostanut OSB-levyjä, mutta voisin kai käyttää tuplasti, siinä tapauksessa. Painavimmat tavarat tulevat varmaan pöytien päälle/alle, mutta olen ajatellut ripustaa suurimman osan työkaluista seinälle. Kuumia töitä ei varmaan tule, ja jätän mielelläni kipsin pois. Kiitos vastauksesta.
Osb-levyillä pärjää aika pitkälle. Jos aiot asentaa hyllyjärjestelmän kuten elfa, niillä on jossain kuormitustaulukko verkkosivuillaan, voi ripustaa huomattavasti enemmän kuin uskoisi:-. Haluan kuitenkin suositella kipsiä päälle, jos maalaat sen jollakin vaalealla värillä, siitä tulee huomattavasti viihtyisämpi ja valoisampi, sekä hieman helpommin puhdistettava jos aiot nikkaroida siellä. Olen tehnyt samoin autotallissani/työpajassani.
Tulee olemaan hienosti. Jos aiot ripustaa todella painavia esineitä seinälle, ehdotan, että on tärkeämpää miettiä, miten metallikehykset on kiinnitetty kattoon ja seinään kuin minkälaista vahvikekangasta käytät.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.