3 744 lukukertaa ·
17 vastausta
4k lukukertaa
17 vastausta
Reklamoidaanko 7 vuoden vanha terassi, joka jo lahoaa?
Sivu 1 / 2
Mitä mieltä olette tästä? Palkkasin kirvesmiehen remontoimaan vanhaa terassia ja vaihdoimme koko kaiteen ja tolpat, jotka rakennettiin käsittelemättömällä puulla, koska oikeita mittoja ei ole painekyllästettynä saatavilla. Osa terassin kaiteesta lahoaa nyt. Ei niin, että olisi vaara pudota, mutta puu on pehmeää ja lahonneita puuosia pystyy irrottamaan. Ongelma, kuten minä sen näen, on se, että kirvesmies ei suojannut päitä lainkaan ennen niiden asentamista, vaan ne maalattiin vasta jälkeenpäin (Alcro Bestå ulkomaalilla) valmiina rakenteena. Sanoin sen silloin myös, mutta muistini mukaan hän sanoi, ettei siihen ole aikaa. Vaihtoehtona oli, että hän laskuttaisi suojauksesta erikseen, mutta sanoi, ettei se ole tarpeellista. Minusta tuntui jo silloin, että tämä on huonoa. Mutta samalla en tiedä... mutta eikö ole itsestään selvää, että päät öljytään tai suojataan jollain tavalla ennen rakentamista? Miten te olisitte tehneet? Voiko asiasta reklamoida?
Talon omistaja
· Hagfors
· 324 viestiä
Et sinulla ole mitään esitettävää, sanot itse, että tiesit, että se todennäköisesti pitäisi tehdä, mutta silti jätit sen tekemättä, onko se sinun vai hänen syynsä? haitko lisätietoa muualta, kun et kuitenkaan täysin luottanut käsityöläiseen?
Mitä ylläpitoa olet tehnyt näiden 7 vuoden aikana ja kuinka usein?
Mitä ylläpitoa olet tehnyt näiden 7 vuoden aikana ja kuinka usein?
Sinulla on tietysti oikeus, mutta ajattelen, että jos on normaalia aina suojata päätypuut, niin ehkä voisin saada hänet auttamaan minua vaihtamaan kaiteen. Ongelmahan on päätypuut ja niitä ei voi huoltaa. En ymmärrä sinun viimeistä kysymystä, eikö yleensä maalata vain seitsemän vuoden välein?M mattias1343 sanoi:Sinulla ei ole paljon sanottavaa, sanot itse, että tiesit että se todennäköisesti pitäisi tehdä mutta silti jätit tekemättä, onko se sinun vai hänen syynsä? Etsitkö lisätietoa muualta, kun et kuitenkaan täysin luottanut käsityöläiseen?
Millaista huoltoa olet tehnyt näiden 7 vuoden aikana ja kuinka usein?
U
Utsliten och utdömd
Rakennusperinteen vaalija
· 2 604 viestiä
Utsliten och utdömd
Rakennusperinteen vaalija
- 2 604 viestiä
En usko, että "öljyn puute" on suurin ongelma. Sanoisin, että se on tarkoitukseen valitun maalin valinta. Muovinen maali kaikilla pinnoilla, joissa voi esiintyä seisovaa vettä, johtaa lahoutumiseen.
Minusta tämä on jotain, mistä puusepän olisi pitänyt mainita, eli puunsuojan valinta...vai??U Utsliten och utdömd sanoi:
Mutta voi hyvänen aika. Tiesit sen olevan väärin, annoit olla niin 7 vuotta.P PBord sanoi:Mitä mieltä olette tästä? Palkkasin puusepän remontoimaan vanhan terassin, ja vaihdoimme koko kaiteen ja tolpat, jotka rakennettiin käsittelemättömästä puusta, koska oikeita mittoja ei ollut saatavana käsiteltynä. Osa terassin kaiteesta mätänee nyt. Ei ole vielä riskiä pudota, mutta puu on pehmeää ja mätä osia voi poistaa. Ongelma mielestäni on se, että puuseppä ei ollenkaan suojannut päätypuuta ennen kuin hän rakensi sen, vaan se maalattiin vasta jälkikäteen (julkisivumaalilla Alcro Bestå) valmiina rakenteena. Mainitsin sen silloin myös, mutta muistakseni hän sanoi silloin, ettei siihen ole aikaa. Tai että siitä aiheutuisi lisäkuluja, jos hän tekisi sen itse, mutta että se ei ole tarpeellista. Minusta tuntui silloin, että tämä on huono ratkaisu. Mutta samaan aikaan en tiedä...eikö olekin selvää, että päätypäät öljytään tai suojataan jollain muulla tavalla ennen rakentamista? Miten olisitte toimineet? Voiko asiasta valittaa?
Mitä et muka osaa. Miten voit sitten istua ja kirjoittaa, että se on virheellistä?
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 46 204 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 46 204 viestiä