Minulla on vuonna 1978 rakennettu rivitalo, jossa on kellari, ja kellarissa, jonne kaikki vesi ja lämpö tulevat, on reikä laatassa, jossa on vanhaa painekyllästettyä puuta jäljellä.

Olen nähnyt eräällä naapurilla, joka on poistanut pienen betonikakun, että sen alla on sepeliä.

Mietin, mitä minun pitäisi tehdä tälle?
Haluaisin poistaa puun, mutta en halua avointa tilaa talon alle.

• Kuva kellarista, jossa on aukko lattiassa ja näkyvillä veden sekä lämmön putkistot ja venttiilit. Taustalla vanhoja putkia ja kaapeli.
  • Kuva näyttää talon kellarissa olevan aukon, jossa on putkia ja vanhaa puutavaraa betonilaatassa. Aukko altistaa soralle.
Düsseldorff
Mikä ongelma haluat korjata?

Düsseldorff Düsseldorff sanoi:
Mikä ongelma haluat korjata?
Luulin, että painekyllästetty puutavara kotona oli no no.

Ainoa haittapuoli, jonka voin keksiä, on että se tuoksuu ja luulen sen tulevan kuopasta. Ilmanvaihto on ilmeisesti säädetty oikein, mutta silti siinä on tuoksua.

Düsseldorff
B buhu sanoi:
Luulin että painekyllästetty puutavara kotona oli no no.

Ainoa haitta, jonka voin keksiä, on että se haisee ja uskon sen tulevan kuopasta.
Ilmanvaihto on ilmeisesti säädetty, mutta silti tulee haju.
Ok, joo vanha painekyllästetty, joka kastuu, voi haista pahalta. Mutta onko siis kyse vain siitä, mitä näemme kuvassa? Sittenhän se on vain revittävä pois ja korvattava jollain muulla? En oikein ymmärrä ongelmaa.

Ongelma on, että asunnon sisällä on painekyllästettyä puutavaraa, eikä sellaista pitäisi olla.

Ajattelen purkaa sen ja valaa betoniseinän puutavaran tilalle.

Oletko varma, että se on painettu?
Sehän voisi olla jäljellä oleva valumuotti?

plåtrickard plåtrickard sanoi:
Oletko varma, että se on painettu?
Sanon samaa?

Kun kuvaa suurennetaan hieman, näkee hieman betonia yhden putken ympärillä. On melko todennäköistä, että näkemäsi on vanha valuforma. Vanha venttiili ruosteisessa putkessa, ympärillä betonia ja puuta. Taustalla näkyy mahdollisesti vanhan valumuotin merkkejä.

Aloittaisin poistamalla ylimmän rivin lankkuja ja katsomalla miltä se näyttää. Mutta ole varovainen putkien ympärillä!

• Tykkään
BengtH
  • Laddar…
Spontat puutavara joka on painettu, 1978, sitä en usko. Olen samaa mieltä siitä, että se on luultavasti vain valumuotti.

Pois puutavara, jos et halua sitä sinne, laita kangas pohjalle ja kaada sitten haluttuun tasoon. Poraa yksi tai kaksi reikää (tai työnnä putki ennen kuin valat), jotta mahdollinen vuotovesi pääsee alaspäin.

• Tykkään
Düsseldorff
  • Laddar…
MathiasS MathiasS sanoi:
Spontat puutavaraa joka on imetty, 1978, sitä en usko. Olen samaa mieltä siitä, että tuo on todennäköisesti vain muottimuotti.

Pois puutavara jos et halua sitä siellä, laita maatekstiili pohjalle ja valaa sitten haluttuun tasoon. Poraa yksi tai kaksi reikää (tai työnnä putki sisään ennen kuin valat) jotta mahdollinen vuotovesi häviää alaspäin

Revin hieman puutavaraa ja huomasin vasta sitten, että ne olivat pontatut. Olen usein katsonut tätä reikää, mutta täysin ohittanut että se oli pontattua puutavaraa. Hyvä havainto sinulta.

Kiitos vinkistä.
Revin loput myöhemmin ja valan reiät uudelleen. Meillä on sokeritoukkia kellarissamme ja tuntuu siltä että ne tulevat tästä reiästä, sillä ne alkoivat liikkua jonkin verran, kun murensin hieman sorkkaraudalla. Siellä alla on hieman kosteaa, jotkut laudat olivat vähän kosteita. Ehkä merkki siitä että salaojitus täytyy tarkistaa? Aion avata viikonloppuna ja katsoa tarkemmin.

En tiedä miten voisin tukkia kaikki reiät niin, etteivät sokeritoukat pääse sieltä sisään.

Viimeksi muokattu:
B buhu sanoi:
Ehkä Merkkejä siitä, että salaojitus on tarkistettava?
En usko, että sinun pitäisi tehdä tällainen johtopäätös. Laatan alla on 100% kosteus riippumatta salaojituksesta, siellä on oltava hieman kosteutta.

Tee valamista ja mene sitten takaisin nukkumaan.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.