Hei! Haluan ensinnäkin sanoa, huippu-foorumi! Ihanaa kun on ihmisiä, joilla on kokemusta ja jotka jakavat tietonsa.

Olen aloittamassa ensimmäisen rakennukseni suunnittelua, siitä tulee yhdistetty talli 4 hevoselle sekä kahden auton autotalli.
Olen kuitenkin kohdannut ensimmäisen haasteen, ja se on kuinka ihmeessä ratkaista harjan liitos näiden kahden rakennuksen välillä. Haluan mieluiten välttää liimapuuta ja harjapalkkia mahdollisuuksien mukaan, kustannussyistä. Välikatot tulee erottaa.
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

Kiitos etukäteen!

• Rakennuksen 3D-piirustus, joka esittää yhdistetyn tallin ja autotallin runkoa. Katon rakenne näkyy, ja kahden rakennuksen liitoskohta on esillä.
  • Tykkään
Ltd
  • Laddar…
Mikä on ongelma?
Råspont?
Tiili tai pelti?

Kyllä, olisin tietenkin voinut selventää sen. Sen pitäisi olla vahvistettua muovia kattotuolien kanssa ja peltikatto.

Mietin juuri, miten kiinnittää kattotuolit kouruun. Onko kyseessä vain palkkien sahaaminen ristikoiden väliin, rinnakkain katon kaltevuuden kanssa? Kuulostaa ehkä hieman sekavalta, mutta se on enimmäkseen siksi, että se itse asiassa on sitä.

Terveisin, Dennis

Paikoissa, joissa olen ollut, on naulattu raakapontti vesikouruihin, jotta se järjestyy kun pelti kiinnitetään. Jos teet kuten piirustuksessa, käyttäisin naulalevyjä ja mahdollisesti jonkin tukipuun, jos tarvitaan, se ratkaistaan paikan päällä :D

//Robban

J
Facket sanoi:
Vindarna ska vara avskilda.
En bild säger mer än tusen ord.

Tack på förhand!
Miksi?

Menetäthän sekä tilaa että osan "toiminnallisuudesta" kuten suurempi yhteinen alue?

Robban: Se ei kuulosta niin hullulta! Oletan, että se ratkeaa paikan päällä kuten sanot, mutta yritän helpottaa rakennusprosessia tekemällä suurimman osan virheistä piirustuspöydällä sen sijaan, että tekisin muutoksia johonkin jo valmiina olevaan, jos ymmärrät minua. :P

John: Ajatuksena on, että talliosan yläpuolella olisi heinälato, ja varasto autotallin yläpuolella. Minun on käytännössä erotettava ne toisistaan, toki sen voi tehdä väliseinällä mutta silloin uskon, että kustannukset voivat nousta, rakenteellisesti katsoen.

Terveisin, Dennis

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.