Hei!
Uusi talonomistaja halukas oppimaan, ensimmäinen viesti.
Liitän mukaan piirustukset ja runkokuvauksen rivitalostamme vuodelta 1976 (meillä on päätyasunto). Haluaisin oppia rakenteista, mikä kannattelee mitä ja mitkä mahdollisuudet meillä on muuttaa pohjaratkaisua ajan mittaan.
Monet naapurimme ovat avanneet alakerran pohjaratkaisun, eli he ovat poistaneet porraskaiteen (katso alkuperäispiirustus), mutta tarkoittaako tämä, ettei kantavia sisäseiniä ole?
Olen mestari maalaamaan ja tapetoimaan ja tekemään kaunista, mutta luonnollisesti minun täytyy oppia hieman lisää perusteista .
.
Kiitos etukäteen!
Talo on hieman monimutkainen rakenteeltaan. Pitää tutkia piirustuksia ja liitettyä kuvaustekstiä ymmärtääkseen. Talo on perustettu eristetyn betonilaatan päälle. Asuntojen väliset seinät sekä välipohja ovat myös raudoitettua betonia, kun taas ullakkopohja on puuta. Alakerrassa ei ole kantavia väliseiniä. Yläkerrassa kantavia ovat poikittaiset väliseinät, jotka ympäröivät portaat ja kylpyhuoneen. Ainoastaan muuratut ja valetut seinät voivat olla kantavia betonivälipohjalle. Joskus on tarkasteltava raudoituspiirustusta päättääkseen, mutta se tuskin on ajankohtaista tässä.
Suuret kiitokset!!!
Pyydän anteeksi, en saanut ilmoitusta siitä, että sain vastauksen, huomasin sen vasta kun olin tekemässä toista viestiä. Olen vaikuttunut kaikesta tiedosta täällä ja tämä antoi minulle hyvän pohjan jatkaa remonttia. Saatan palata takaisin uusien kysymysten kanssa ☺️
Jjustusandersson sanoi:
Talo on hieman monimutkainen rakenteeltaan. Täytyy katsoa piirustuksia ja liitettyä kuvaustekstiä ymmärtääkseen. Talo on perustettu eristetylle betonilaatalle. Huoneistoja erottavat seinät sekä välipohja ovat myös raudoitettua betonia, kun taas ullakon välipohja on puuta. Pohjakerroksessa ei ole kantavia väliseiniä. Yläkerrassa kantavia ovat poikittain kulkevat väliseinät, jotka ympäröivät portaat ja kylpyhuoneen. Vain muuratut ja valetut seinät voivat olla kantavia betonivälipohjalle. Joskus täytyy katsoa raudoituspiirrosta päättääksen, mutta se tuskin on ajankohtaista tässä.
Jjustusandersson sanoi:
Talo on hieman monimutkainen rakenteeltaan. Täytyy katsoa piirustuksia ja liitettyä kuvaustekstiä ymmärtääkseen. Talo on perustettu eristetylle betonilaatalle. Huoneistoja erottavat seinät sekä välipohja ovat myös raudoitettua betonia, kun taas ullakon välipohja on puuta. Pohjakerroksessa ei ole kantavia väliseiniä. Yläkerrassa kantavia ovat poikittain kulkevat väliseinät, jotka ympäröivät portaat ja kylpyhuoneen. Vain muuratut ja valetut seinät voivat olla kantavia betonivälipohjalle. Joskus täytyy katsoa raudoituspiirrosta päättääksen, mutta se tuskin on ajankohtaista tässä.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.