5 139 lukukertaa ·
2 vastausta
5k lukukertaa
2 vastausta
Rakentaminen itse kevytbetonista?
Ihmettelen vain, kuinka kevyitä kevytsoraharkot ovat?
Halu rakentaa oma melkein ihan itse on monella vahva, mutta liian monet ovat epäonnistuneet matkalla uurastuksessa.
Jos kevytbetoni on kevyt, mitä sitten on raskasta, ovet, ikkunat, kattorakenteet, lattiat ja laasti, mitä muuta?
Järjestelmä rakentaa muoviblokit ja olla betonia niissä, onko se kevyt ja hyvä?
Halu rakentaa oma melkein ihan itse on monella vahva, mutta liian monet ovat epäonnistuneet matkalla uurastuksessa.
Jos kevytbetoni on kevyt, mitä sitten on raskasta, ovet, ikkunat, kattorakenteet, lattiat ja laasti, mitä muuta?
Järjestelmä rakentaa muoviblokit ja olla betonia niissä, onko se kevyt ja hyvä?
Jotta saisit hyvän eristyksen talossa, sinun pitää muurata 40 (tai mahdollisesti 35) cm paksuilla lohkoilla. Ne eivät takuulla ole kevyitä, en tiedä tarkkaan mitä ne painavat, mutta yleensä käytetään nostorobotteja kun ammattilaiset muuraavat taloja nykyään. Kevytbetonin muuraaminen ei taida olla kotinikkarin hommaa (vai onko joku täällä tehnyt sen?).
Hei
Nyt en aio erottua liikaa, mutta:
Olen muurannut kellarin, jossa ulkoseinät ovat 35 cm paksuja ja lohkot painavat noin 30 kg/kpl. Rakennusliikkeen kaveri laski, että pelkät ulkoseinät painavat noin 27 tonnia.
Lisäksi tulee sisäseinät omien (turhamaisten) 19 lohkonsa kanssa.
Ei mitään nostapua täällä ei.
No itse asiassa. Kun palkit (jotka painavat noin 80 kg kappale) piti laittaa paikalleen, meitä oli kaksi, jotka laittoivat ne paikalleen
En väitä, että se sujui kuin tanssi. Sain nopeasti tietää, mitkä lihakset eivät ole tulleet treenatuiksi (KAIKKI), mutta onnistui.
Seuraava vaihe on liimata kevytbetonilohkot.
Nämä ovat 36,5 cm paksuja, mutta painavat vähemmän ja niissä on "kahvat" sivuilla.
Sitten on valmis sekoitettu liima, jota käytetään kevytbetonin kanssa, eikä tarvitse sekoittaa laastia, mikä vie voimia.
Kuvittelen, että kevytbetoni on huomattavasti helpompi käsitellä.
Mutta jätän tämän sanomatta.
Tuntuu siltä, että JOS minä kaadun, niin se tapahtuisi kellarin rakentamisessa tai perustuksessa, mutta kuten sanottu sekin meni.
Muutama kuva löytyy huonosti päivitetystä verkkosivustosta sinivärisenä vasemmalla Homer-otsikon alla.
Said
(joka tykkää muurata
)
Nyt en aio erottua liikaa, mutta:
Olen muurannut kellarin, jossa ulkoseinät ovat 35 cm paksuja ja lohkot painavat noin 30 kg/kpl. Rakennusliikkeen kaveri laski, että pelkät ulkoseinät painavat noin 27 tonnia.
Lisäksi tulee sisäseinät omien (turhamaisten) 19 lohkonsa kanssa.
Ei mitään nostapua täällä ei.
No itse asiassa. Kun palkit (jotka painavat noin 80 kg kappale) piti laittaa paikalleen, meitä oli kaksi, jotka laittoivat ne paikalleen
En väitä, että se sujui kuin tanssi. Sain nopeasti tietää, mitkä lihakset eivät ole tulleet treenatuiksi (KAIKKI), mutta onnistui.
Seuraava vaihe on liimata kevytbetonilohkot.
Nämä ovat 36,5 cm paksuja, mutta painavat vähemmän ja niissä on "kahvat" sivuilla.
Sitten on valmis sekoitettu liima, jota käytetään kevytbetonin kanssa, eikä tarvitse sekoittaa laastia, mikä vie voimia.
Kuvittelen, että kevytbetoni on huomattavasti helpompi käsitellä.
Mutta jätän tämän sanomatta.
Tuntuu siltä, että JOS minä kaadun, niin se tapahtuisi kellarin rakentamisessa tai perustuksessa, mutta kuten sanottu sekin meni.
Muutama kuva löytyy huonosti päivitetystä verkkosivustosta sinivärisenä vasemmalla Homer-otsikon alla.
Said
(joka tykkää muurata
Klikkaa tästä vastataksesi