10 610 lukukertaa ·
13 vastausta
11k lukukertaa
13 vastausta
rakentakotona.fi, mitä kokemuksia teillä on?
Olen ensimmäistä
ja viimeistä kertaa ostanut byggahemma.se:stä (osa XL-kauppiaita).
Mitkä kokemukset teillä on tästä yrityksestä?
Tässä on minun tarinani:
Tarvitsin kanavapuhaltimen, jonka maksimiteho on 50 W, liitäntä 100 (PAX).
Minulle oli tärkeää, että teho ei ollut yli 50 W, koska sen piti sopia muun varustuksen kanssa (kosteudenhallinta).
Ymmärsin muilta toimittajilta, että PAX 42 W oli aiemmin saatavilla, mutta he eivät voineet enää toimittaa sitä (poistettu valikoimasta?).
Löysin puhaltimen byggahemma.se:stä .
Varmuuden vuoksi soitin asiakaspalveluun 29.10. (klo 10.06) varmistaakseni, että tehotiedot ovat oikein ja että puhallin on varastossa.
Jep, vastattiin, että meillä on se varastossa ja toimitusaika on 1-2 päivää.
6.11. tilattiin ja maksettiin pankin kautta. Tilauksessa/kassalla ilmoitettiin, että toimitusaika on 5 päivää.
11.11. saapui paketti Elektroskandialta!!! Eli byggahemma.se:llä ei ollut sitä varastossaan!!!
Huomasin heti, että he olivat toimittaneet 72 W puhaltimen = käyttökelvoton minulle. Valitin ja sain palautusetiketin.
Huomautin, että byggahemma muutti välittömästi verkkosivustollaan puhaltimen tehon 72 W mutta vielä tänäkin päivänä vanha virheellinen tuotetieto on linkissä uuteen puhaltimeen. Kuinka vakavasti otettavaa tämä on?
15.11. (klo 8.37) palautus noudettiin Schenkerin toimesta.
Puhaltimen hyvitystä ei tehty tililleni, joten soitin asiakaspalveluun 22.11. (klo 10.10) ja kysyin, mihin rahat menivät. Tämä tutkitaan, rahat tulevat muutaman päivän päästä .
28.11. edelleen ei rahaa, soitin asiakaspalveluun. Kyllä, olemme saaneet tiedon toimittajalta ja lähetämme rahat.
29.11. Rahat tulivat tänään.
Vaikutelmani/arvioni:
Kyllä, rahat palautettiin, mutta virheellinen tieto asiakaspalvelusta ja verkkosivustolta ei herätä luottamusta. En palau asiakkaaksi.
Mitkä kokemukset teillä on tästä yrityksestä?
Tässä on minun tarinani:
Tarvitsin kanavapuhaltimen, jonka maksimiteho on 50 W, liitäntä 100 (PAX).
Minulle oli tärkeää, että teho ei ollut yli 50 W, koska sen piti sopia muun varustuksen kanssa (kosteudenhallinta).
Ymmärsin muilta toimittajilta, että PAX 42 W oli aiemmin saatavilla, mutta he eivät voineet enää toimittaa sitä (poistettu valikoimasta?).
Löysin puhaltimen byggahemma.se:stä .
Varmuuden vuoksi soitin asiakaspalveluun 29.10. (klo 10.06) varmistaakseni, että tehotiedot ovat oikein ja että puhallin on varastossa.
Jep, vastattiin, että meillä on se varastossa ja toimitusaika on 1-2 päivää.
6.11. tilattiin ja maksettiin pankin kautta. Tilauksessa/kassalla ilmoitettiin, että toimitusaika on 5 päivää.
11.11. saapui paketti Elektroskandialta!!! Eli byggahemma.se:llä ei ollut sitä varastossaan!!!
Huomasin heti, että he olivat toimittaneet 72 W puhaltimen = käyttökelvoton minulle. Valitin ja sain palautusetiketin.
Huomautin, että byggahemma muutti välittömästi verkkosivustollaan puhaltimen tehon 72 W mutta vielä tänäkin päivänä vanha virheellinen tuotetieto on linkissä uuteen puhaltimeen. Kuinka vakavasti otettavaa tämä on?
15.11. (klo 8.37) palautus noudettiin Schenkerin toimesta.
Puhaltimen hyvitystä ei tehty tililleni, joten soitin asiakaspalveluun 22.11. (klo 10.10) ja kysyin, mihin rahat menivät. Tämä tutkitaan, rahat tulevat muutaman päivän päästä .
28.11. edelleen ei rahaa, soitin asiakaspalveluun. Kyllä, olemme saaneet tiedon toimittajalta ja lähetämme rahat.
29.11. Rahat tulivat tänään.
Vaikutelmani/arvioni:
Kyllä, rahat palautettiin, mutta virheellinen tieto asiakaspalvelusta ja verkkosivustolta ei herätä luottamusta. En palau asiakkaaksi.
Bygghemma.se:llä ei ole omaa varastoa, heidän "varastonsa" on tukkumyyjän/tuojan/valmistajan varasto. Se lukee selkeästi heidän verkkosivustollaan, sivun alareunassa seuraavalla sivulla www.bygghemma.se/kopvillkor/leveransstår siitä toimitusajasta.
Että he eivät pidä omia varastoja, on varmaan hyvä asia meille kuluttajille, jotta emme joudu maksamaan tästä.
Että heillä on virheellistä tietoa verkkosivullaan tai ovat hitaita palautusten kanssa, ei kuitenkaan ole OK, tästä he eivät voi syyttää muita. Jos he esimerkiksi eivät saa tietoa toimittajaltaan, että palautus on saapunut, heidän on oltava jokin käytäntö, jonka avulla he ottavat itse yhteyttä toimittajaan tarkistaakseen asian.
Että heillä on virheellistä tietoa verkkosivullaan tai ovat hitaita palautusten kanssa, ei kuitenkaan ole OK, tästä he eivät voi syyttää muita. Jos he esimerkiksi eivät saa tietoa toimittajaltaan, että palautus on saapunut, heidän on oltava jokin käytäntö, jonka avulla he ottavat itse yhteyttä toimittajaan tarkistaakseen asian.
Voinpa lisätä tarinan Bygghemmasta hyvällä lopputuloksella. Tilasin keväällä liukuovikarmit sekä liukuoven Bygghemmasta. Toimituksessa DHL oli onnistunut tekemään kolhun keskelle ovea. Koska remonttini oli viivästynyt, minulla oli ollut ovi kotona yli kuukauden ennen kuin huomasin vaurion. Vaikka oveni oli ollut kotona niin kauan, ei ollut ongelmaa reklamoida ovea. Minulle tarjottiin ensin 500:- korvauksena, jos halusin maalata sen itse, mutta kun pyysin 1500:- koska halusin sen lakkattavan oikealla lakkamiehellä enkä itse sutia pensselillä, ei ollut ongelmaa. Kokonaisuudessaan meni ehkä viikko siitä, kun ilmoitin vauriosta, siihen asti kun rahat olivat tililläni.
Tulen ehdottomasti ostamaan Bygghemmalta uudelleen.
Tulen ehdottomasti ostamaan Bygghemmalta uudelleen.
Ostin ensimmäistä kertaa siellä pari viikkoa sitten, uusi kansi vessanpönttöön. Hyvä hinta, ilmainen toimitus ja kuljetus kotiovelle, toimitusaika oli muutama päivä.
Aion varmasti ostaa sieltä useamminkin, mutta ymmärrän jos roland53 ei aio ostaa sieltä enää (olisin varmasti ajatellut samoin, jos olisin ollut samassa tilanteessa).
Aion varmasti ostaa sieltä useamminkin, mutta ymmärrän jos roland53 ei aio ostaa sieltä enää (olisin varmasti ajatellut samoin, jos olisin ollut samassa tilanteessa).
Jos pidätte heitä halvempana, haluan kertoa, että kun byggahemma.se epäonnistui toimituksessaan, (tuuletin) löysin toisen toimittajan (ei ehkä täsmälleen sama merkki - mutta sama suorituskyky) 549:- halvemmalla. Hintaero yli 60%.....Nimajneb sanoi:
Katsoin eilen BMW:tä, mutta tänään löysin Fiaten, jolla on tismalleen samat suorituskyvyt. Se voi myös viedä minut paikasta A paikkaan B.roland53 sanoi:
Ei ihan ok vai?
Se on toiminut hyvin myös minulle, sekä Bygghemma.se että Nesto (heidän huonekaluvarianttinsa). Kätevää, kun toimitetaan kotiovelle eikä tarvitse jonottaa ICA:lla. Lisäksi sinulla on järkevät hinnat sekä tuotteissa että toimituksessa mielestäni... Kuitenkin kannattaa olla hieman varuillaan, jotkut tuotteet ovat selvästi ylihinnoiteltuja, kun taas toiset on hinnoiteltu todella hyvin.
Olen tehnyt ostoksia bygghemma:ssa pari kertaa ja minulla on vain positiivisia kokemuksia näistä ostoksista. Erittäin hyvät hinnat ja suhteellisen nopea toimitus. En kuitenkaan ole reklamoinut mitään, sillä kaikki on ollut hyvässä kunnossa. Paitsi yksi keittiön nuppi, mutta 79 kruunua ei tuntunut niin isolta asialta, että jaksaisin ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.
On melkein vain hyvää sanottavaa bygghemma.se:stä, olen ostanut sieltä paljon. Mutta eri varastot aiheuttavat ongelmia toimitusten kanssa, mielestäni joskus on yhtä monta erillistä toimitusta kuin tuotteita. Ja usein Schenker, jolla ei ole iltatoimitusta. Ehdottaisin lisäpalvelua, jossa he kokoavat tuotteet yhteen kolliin ja lähettävät esimerkiksi Postenilla, joka on joustavampi toimitusten kanssa (meillä päin ainakaan).
Ostin benders-muurauskiviä kesällä sieltä. Periaatteessa sama hinta kivelle kuin paikallisessa kiviliikkeessä. Mutta kuljetus siellä maksoi 4500, kun se oli 1500 bygghemma.... Toimitus tuli samalla autolla (bendersin omat nosturiautot), jota kiviliike oli käyttänyt.
Klikkaa tästä vastataksesi