Hei,

Suunnittelen rakentaa kerroksen lisää talooni, jossa on tiilijulkisivu. Kysymykseni koskee vahvistuksia, joita on tehtävä ulkoseiniin, koska uudet kattotuolit tulevat siirtämään paljon enemmän kuormaa kuin nykyiset. Talo on yksikerroksinen ja siinä on melko matala ullakko, jossa tuskin voi seisoa suorassa. Sain tietoa, että minun pitäisi mahdollisesti purkaa tiilijulkisivu laittaakseni lisäsääntöjä ulkoseiniin tai purkaa kipsilevy sisäpuolelta tehdäkseni saman asian. En myöskään tiedä, salliko kunta vaihtaa tiilijulkisivu puupaneeliin, minun täytyy selvittää se, mutta jos he eivät anna minun tehdä sitä, en tiedä, onko vaihtoehtoja. Eikö voisi asentaa uusia kattotuoleja tiilimuurille? Se on erittäin kovaa poltettua tiiltä, jota muuten käytetään monikerroksisten talojen rakentamiseen. Ajattelin, että voisi ehkä asettaa H-profiilin teräspalkkeja julkisivumuurille ja sitten kattotuolit niiden päälle. Palkkien pitäisi jakaa kuorma tasaisesti ja tiili kestää paljon enemmän kuormitusta kuin puutolpat. Toinen ajatus, joka tuli mieleeni, on valaa tukimuuri raudoituksella korkeimman tiilirivin päälle ja sitten asettaa hammapalkki ja kattotuolit. Onko joku, joka tietää, miten voi tehdä niin, että se on hyväksytty ja täyttää vaatimukset 1,5-kerroksiselle talolle? Ehkä ei tarvitse vahvistaa ulkoseiniä, vaan käyttää kantavia sisäseiniä tukemaan kattotuoleja keskeltä? Näkemäni mukaan ulkoseinissä tiilijulkisivun takana on 95 mm sääntöjä, 60 cm jaolla niiden välillä. Ne lepäävät sokkelin päällä, joka on asetettu valettuun betonilaattaan. Laatan koko on 1125/925 cm. Joten kattotuolien pituus on hieman yli 925 cm. Kiitollinen kaikista ehdotuksista.

Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.