2 661 lukukertaa ·
2 vastausta
3k lukukertaa
2 vastausta
Rakentaa vapaa seisova seinä
Rakennan vapaa-ajan asuntoa, jossa on parvi ja avoin tila harjaan asti puolellaan.
Haluan rakentaa seinän, joka ei ylety koko matkaa kattoon, missä on avoin tila harjaan asti. Toinen pää kiinnitetty parveen ja seinään. Toinen ulottuu huoneeseen.
Portaat kiinnitetään seinän toiselle puolelle. Toinen puoli on osa u:nmuotoista keittiötä.
Olen ajatellut rakentaa 45*70 puurunko, osb + kipsilevy. Onko jotain, mitä minun pitäisi ottaa huomioon, kun seinä ei kiinnity kattoon? Tiheämpi koolausväli? Tukipuut? Jotain muuta? Pahin tilanne on tietysti seinä, joka huojuu...
Haluan rakentaa seinän, joka ei ylety koko matkaa kattoon, missä on avoin tila harjaan asti. Toinen pää kiinnitetty parveen ja seinään. Toinen ulottuu huoneeseen.
Portaat kiinnitetään seinän toiselle puolelle. Toinen puoli on osa u:nmuotoista keittiötä.
Olen ajatellut rakentaa 45*70 puurunko, osb + kipsilevy. Onko jotain, mitä minun pitäisi ottaa huomioon, kun seinä ei kiinnity kattoon? Tiheämpi koolausväli? Tukipuut? Jotain muuta? Pahin tilanne on tietysti seinä, joka huojuu...
Jos voit lopettaa seinän huoneessa kääntämällä sen 90° jompaan kumpaan suuntaan, se tulee extra vakaaksi. Se ei tarvitse olla monta dm vakauttamaan seinää.
Kysymys, joka on olennainen seinän vakauden kannalta, on kuinka pitkä ja korkea seinän tulee olla.
Kysymys, joka on olennainen seinän vakauden kannalta, on kuinka pitkä ja korkea seinän tulee olla.
Kiitos vastauksesta! Seinän korkeus tulee olemaan noin 2,4 metriä ja pituus noin 2 metriä. Kiinnitän portaat seinän toiselle puolelle. Fiksu idea kääntää seinä 90 astetta vakauden vuoksi. Piirrän ja pohdin asiaa. Riittääkö 60 cm välein olevat koolaukset, vai tuleeko siitä vakaampi 45 cm välein?
Klikkaa tästä vastataksesi