Hei!
Aloittelijakysymys, koska tämä on ensimmäinen kerta.
Suunnittelen rakentaa väliseinän, mutta olen käyttänyt "regelsökare" lattialla nähdäkseni, missä putket/sähköjohdot ovat. Näyttäisi olevan jokin putki lähellä, mihin aion kiinnittää seinän (täytyy hankkia parempi regelsökare ennen kuin aloitan!).

Kysymykseni on, kuinka pitkät naulat/ruuvit tarvitsen kiinnittäessäni lattiakiskon ja varsinaisen kehyksen (seinäkoolaus/kattokoolaus)?
Seinässä ja katossa on betonia, johon kiinnitän. Lattialla on puulattia, sitten masoniittia ja sitten betoni pohjana, luulisin.

Onko teillä vinkkejä hyvästä regelsökaresta? Tämä zircon i520 on aivan liian epäluotettava.

Vuokrasin Boschin sinisen valikoiman pro-mallin etsiäkseni muutamia palikoita julkisivun rappauksen alta. Se näytti toimivan täydellisesti, kunnes laitoin poran julkisivuun; vain yksi seitsemästä palikasta oli oikein merkitty. Toisin sanoen minulla ei ole hyvää vaikutelmaa näistä vehkeistä!

• Tykkään
tobbbias
  • Laddar…
surris
A andersanders123 sanoi:
Hei!
Aloittelijakysymys kun se on ensimmäinen kerta.
Suunnittelen rakentaa väliseinän, mutta olen käyttänyt "regelinetsijä" lattialla nähdäkseni missä putket/sähkökaapelit ovat. Näyttää olevan jokin putki lähellä kohtaa, johon minun pitäisi kiinnittää seinä (tarvitsen paremman regelinetsijän ennen kuin aloitan!).

Kysymykseni on, kuinka pitkää naulaa/ruuvia tarvitsen kun kiinnitän lattiakiskon ja varsinaisen rungon (seinän sääntö/kattosääntö)?
Seinään ja kattoon minä kiinnitän betoniin. Lattialla on puuparketti, sitten kovalevyä ja sitten betonipalkisto, luulisin.

Onko teillä vinkkejä hyvästä regelinetsijästä? Tämä zircon i520 on aivan liian epäluotettava.
Oletko huolissasi lattialämmitysputkista? Mikä on talotyyppi/asunto ja milloin se on rakennettu? Sen ei pitäisi olla kovin korkealla laatassa. Mutta regelinetsijöitä voi vuokrata esim. Cramosta. Jos kyse on lattialämmityksestä, niin lämpökamera toimii erittäin hyvin silmukoiden näkemiseksi.
Mutta jos ei ole lattialämmitystä, en olisi kovin huolissani. Käytä jotain betoniruuveja, jotka menevät vain 20 mm laattaan, laita ne tiheästi ja liimaa kisko myös. Kiinnitä kunnolla seiniin ja kattoon, jos et ole huolissasi putkista sielläkin.

Jos rakennat yksinkertaisen sisäseinän, sinun ei edes tarvitse kiinnittää sitä lattiaan. Erityisesti, kun kiinnität sekä kattoon että seinään. Sitten katkaiset pystyyn olevat tukipuut sopivaan korkeuteen, jotta ne kiinnittyvät tiukasti lattian ja katon tukipuun väliin. Olen juuri rakentanut talon betonilaatalle, jossa on sisäänrakennettu lattialämmitys, en halunnut ottaa riskiä lattialämmityksen syvyyden ja kiinnityksen kanssa, joten liimasin yksinkertaisesti lattian tukipuut suoraan betoniin (sokkelipaperi niittasin ja liimasin kiinni tukipuuhun). Sinun tapauksessasi voit yhtä hyvin laittaa ruuvin suoraan parketin läpi välttääksesi mahdollisen liikkeen, niin olen tehnyt ennenkin.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
frenberg ja 2 muuta
  • Laddar…
U-profiili koolaukset kattoon ja lattiaan,

Kiinnitä kaksipuolisella Bygg Teipillä (Beijer) + tarvittaessa muutamalla ruuvilla.

Pystysuorien koolausten tulisi olla puuta...cc 60.

(mahdotonta ruuvata kipsiruuvia metalliprofiileihin)....((erikoisruuvit saattavat toimia kipsillä ja pystysuorilla metalliprofiileilla...))

Muuten vinkit ovat hyviä seuraavassa linkissä...

Byggmax vinkkaa, rakenna väliseinä teräskoolauksella

• Tykkään
Henkan Sundberg
  • Laddar…
surris
G Granatäpple sanoi:
U-lista koolaukset kattoon ja lattiaan,

Kiinnitä kaksipuolisella Bygg Tape (Beijer). + mahdollisesti muutama ruuvi.

Ne pystysuorat koolaukset tulisi olla puusta... cc 60.

(mahdotonta ruuvata kipsilevyn ruuvia metallikoolauksiin)....((erikoisruuvit saattavat toimia kipsiin ja pystysuoriin metallikoolauksiin....))

Muuten vinkit ovat hyviä seuraavassa linkissä...

Byggmax vinkkaa, rakenna sisäseinä teräskoolauksilla
Ei hitto metallikoolauksille...sitten kiinnittää jalkalista ja katon lista siihen...

Kaksipuolinen teippi lattialla. Toimii erinomaisesti.

• Tykkään
Henkan Sundberg ja 1 muu
  • Laddar…
A
Levypeltikiskot ovat ylivoimaisesti paras vaihtoehto väliseinille. Taattuja suoria seiniä, helppo kiinnittää lattiaan ja kattoon, kätevää saada pystytolpat juuri oikeaan paikkaan jne.

Lattialista kiinnittyy silti vaneriin, joten ei ole ongelmaa näidenkään kiinnittämisessä.

• Tykkään
Fadai
  • Laddar…
HomeboY HomeboY sanoi:
Jos aiot rakentaa yksinkertaisen väliseinän, sinun ei edes tarvitse kiinnittää lattiaan. Erityisesti kun kiinnität sekä kattoon että seinään. Sitten leikkaat pystyssä olevat koolaukset sopivaan korkeuteen, jotta ne kiilautuvat tiukasti lattian ja kattokoolauksen väliin. Olen juuri rakentanut talon betonilaatalle, jossa on valettu lattialämmitys, en halunnut ottaa riskiä lattialämmityksen syvyyden ja kiinnityksen kanssa, joten liimasin yksinkertaisesti lattialaudat suoraan betoniin (kremppakittiä niittasin ja liimasin regeliin). Sinun tapauksessasi voit yhtä hyvin laittaa ruuvin suoraan parketin läpi välttääksesi mahdollisen liikkeen, näin olen tehnyt ennen.
Kuinka ihmeessä sait höyrynsulun sitten kuntoon? Kuulostaa aivan väärältä.

• Vau
Kurtivan
  • Laddar…
R RoBo sanoi:
Miten ihmeessä sait aikaan höyrynsulun silloin? Kuulostaa aivan väärältä.
Höyrynsulku sisäseinään? Mitä tarkoitat?

• Tykkään
lopec ja 2 muuta
  • Laddar…
surris
A Emil_K sanoi:
Metallikiskot ovat ylivoimaisesti paras vaihtoehto sisäseiniin. Taattuja suoria seiniä, helppo kiinnittää lattiaan ja kattoon, kätevä saada pystytolpat juuri oikeaan paikkaan jne.

Lattialista kiinnittyy kuitenkin vaneriin, joten ei ongelmia kiinnittää niitäkään.
En ole samaa mieltä kanssasi...metallikehykset ovat pirullinen keksintö. Niitä pitäisi mielestäni käyttää vain, kun on jokin paloluokitus tai ei saa käyttää orgaanista. Puukehysseinä saadaan rakennettua paljon nopeammin ja se on parempi.

• Tykkään
k.qvant ja 2 muuta
  • Laddar…
HomeboY HomeboY sanoi:
Höyrynsulku väliseinällä? Mitä tarkoitat?
Tietysti betonilaattaa vasten lattialämmityksellä. Ei päällä, vaan alla.

Todella hyviä kommentteja, rakastan tätä foorumia =)
Tässä liitän kuvan siitä, miltä se näyttää rakennusohjeiden mukaan. Se on bostadsrätt, ja asun pohjakerroksessa, talo on rakennettu 1974 ja stammar bytt tyyliin 90-luvun lopulla, luulisin.

Mutta kuten ymmärrän joidenkin teistä mukaan, ei sisäseinää tarvitse edes kiinnittää lattiaan (koska kiinnitän sen kattoon ja sivuseinään)? Hyvä tietää ennen kuin vastaatte tähän kysymykseen on, että minun sisäseinäni voidaan kiinnittää vain yhdelle lyhyelle sivulle (katso liitetty pohjapiirros, tarkoitan siis makuualkovin seinien rakentamista), ja kuten pohjapiirroksesta näkyy, voin kiinnittää sen vain YHTEEN betoniseinään, sekä kattoon, ja ehkä sitten liimata lattiaan? Vähän huolestuttaa, ettei liimaaminen riitä, kun kiinnitän vain yhteen sivuseinään... mitä mieltä olette?

b) Kuinka pitkät ruuvit/naulat ovat suositeltavia kiinnittämään koolaukset betoniseinään ja betonikattoon?

Kiitos kaverit!

• Pohjapiirros, jossa näkyy parketti/matto, masoniitti, eristyskerrokset, hiekka, lämpöputket, viemäriputket, sähkönjohdot, betonitasoitus ja -runko.
  • Pohjapiirros, jossa näkyvät keittiö, eteinen, makuualkovi, kylpyhuone ja parveke. Rakennus on kerrostalon pohjakerroksessa.
Viimeksi muokattu:
A
surris mattias1jonsson sanoi:
En ole samaa mieltä kanssasi... metallitolpat ovat saatanan keksintö. Mielestäni niitä tulisi käyttää vain, kun on paloluokka tai ei saa käyttää orgaanista materiaalia. Puutolppaseinän saa pystytettyä paljon nopeammin ja siitä tulee parempi
Kyllä, metallitolpat ovat helvettiä käsitellä. Teräskiskot ja puukepit sen sijaan, kuten kirjoitin, ovat todella käteviä.

• Tykkään
Granatäpple
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.