7 460 lukukertaa ·
4 vastausta
7k lukukertaa
4 vastausta
Rakentaa väliseinä
Aion alkaa asentaa sisäseiniä viimeistelemättömään ullakkoon. Tällä hetkellä siellä on 22 mm lastulevylattia, jossa on lattialämmitysputket. Se on yksi iso huone, josta on aikomus tehdä kolme makuuhuonetta, oleskelutila ja kylpyhuone myöhemmin.
Kysymyksiä:
Kuinka asennan vastaavan alaohjauspuun (kiinteäksi kattoon)? Tällä hetkellä siellä menee 28x70 rimoja, jotka pitävät puhallusvillaa paikallaan. Voiko "yläohjauspuun" ruuvata näihin pienempiin rimoihin? Kestääkö se?
Joillakin seinillä "yläohjauspuun" voi kiinnittää kattoristikoihin, mutta niiden välinen etäisyys on 1200 mm cc. Onko tämä liian pitkä välimatka?
Voiko alaohjauspuun kiinnittää suoraan 22 mm lattialevyyn vai täytyykö yrittää osuittaa rima parhaan kiinnityksen saamiseksi?
Ajattelin kiristää pystypuut melko tiukasti alaohjauspuuta ja "yläohjauspuuta" vasten.
Ajattelin asentaa 45x95 rimoja kaikkialle, paitsi missä on ovet, siellä asennan 45x70 (ovikarmi on 90 mm (70+13+13= 96 mm). 3:stä 5:stä ovesta sijaitsee seinäosalla, joka on 1100 mm ja 45 asteen kulmassa, mikä tekee siitä seinän ohuemman juuri ovien kohdalla.
Toivottavasti ymmärrätte, mitä tarkoitan. Kiitos vastauksista.
/David
Kysymyksiä:
Kuinka asennan vastaavan alaohjauspuun (kiinteäksi kattoon)? Tällä hetkellä siellä menee 28x70 rimoja, jotka pitävät puhallusvillaa paikallaan. Voiko "yläohjauspuun" ruuvata näihin pienempiin rimoihin? Kestääkö se?
Joillakin seinillä "yläohjauspuun" voi kiinnittää kattoristikoihin, mutta niiden välinen etäisyys on 1200 mm cc. Onko tämä liian pitkä välimatka?
Voiko alaohjauspuun kiinnittää suoraan 22 mm lattialevyyn vai täytyykö yrittää osuittaa rima parhaan kiinnityksen saamiseksi?
Ajattelin kiristää pystypuut melko tiukasti alaohjauspuuta ja "yläohjauspuuta" vasten.
Ajattelin asentaa 45x95 rimoja kaikkialle, paitsi missä on ovet, siellä asennan 45x70 (ovikarmi on 90 mm (70+13+13= 96 mm). 3:stä 5:stä ovesta sijaitsee seinäosalla, joka on 1100 mm ja 45 asteen kulmassa, mikä tekee siitä seinän ohuemman juuri ovien kohdalla.
Toivottavasti ymmärrätte, mitä tarkoitan. Kiitos vastauksista.
/David
heippa... joo ruuvaat metallikiskon harvataittoon (28x70), se toimii täydellisesti. missä aiot naulata kattotuoliin, paukuta vain yksi harva lisää, jotta voit naulata siihen.. lattiaan voit vain käyttää kiinnitysruuvia 13 mm tai naulata, missä menee lattian koolauksiin.Honeybun sanoi:Aion aloittaa sisäseinien asentamisen sisustamattomalle vintille. Tällä hetkellä siellä on 22 mm vanerilattia, jossa on lattialämmitysputket. Se on yksi iso huone, joka myöhemmin jaetaan kolmelle makuuhuoneelle, oleskelutilalle ja kylpyhuoneelle.
Kysymyksiä:
Kuinka asennan vastineen sokkelille (katossa)? tällä hetkellä siellä kulkee 28x70 koolaukset, jotka pitävät puhallusvillan paikallaan. Voiko "ylälankun" ruuvata kiinni näihin pienempiin koolauksiin? Pysyykö se?
Joissakin seinissä "ylälankku" voidaan kiinnittää kattotuoleihin, mutta niiden välinen etäisyys on 1200 mm cc. Onko tämä liian pitkä etäisyys?
Voiko sokkelin kiinnittää suoraan 22 mm lattialevyyn vai pitääkö minun yrittää osua koolaukseen parhaan kiinnityksen saamiseksi?
Ajattelin kiristää pystysuorat koolaukset melko tiukasti sokkelia ja "ylälankkua" vasten.
Ajattelin asentaa 45x95 koolaukset kaikkialle, paitsi sinne, missä tulee ovia. Sinne aion asentaa 45x70 (ovikarmi on 90 mm (70+13+13= 96 mm)). 3 viidestä ovesta sijaitsee seinän pätkässä, joka on 1100 mm ja 45 asteen kulmassa, mikä tekee seinästä hieman ohuemman juuri oven kohdalla.
Toivon, että ymmärrätte, mitä tarkoitan. Kiitollinen vastauksista.
/David
mutta ensimmäiseksi DIPSAAT AINA ENSIMMÄISEKSI KATON, sitten ulkoseinät ja sitten väliseinät. mutta muista EI UNOHTAA laittaa taittuvaa metallinauhaa kaikkiin sisänurkkiin ja kaikkiin kattokulmiin... tärkeintä KAIKISTA!!!
sitten selityksesi vnklade ovipylväässä en valitettavasti ymmärrä, mitä tarkoitat... pitää miettiä vähän aikaa vielä, palaan asiaan, jos et voi laittaa jotain piirrosta esille... tsemppiä kipsikissa*tihi*
ystävällisin terveisin
nickari estwing
Nyt olen tehnyt luonnoksen siitä, miltä yläkerran pitäisi näyttää. Kaikki on hieman hämärää, mutta mitä tarkoitan kulmilla ovat ne seinät, jotka on ympyröity vihreällä. Tästä ei näy niin paljon, että olen vaihtanut seinäkoolausten kokoa. Syy siihen, että olen valinnut hieman paksummat koolaukset, on ääni-eristävyys, mutta niiden pitää myös kestää suurempia ja raskaampia esineitä, jotka ripustetaan seinille.
Ehkä en tehnyt sitä selväksi, mutta olin ajatellut käyttää puukoolauksia. Käytetäänkö silti metallikiskoa tai voiko 45x95/45x70 koolauksen kiinnittää harvaan kattopaneeliin? Olin ajatellut ruuvata kaikki, mikä tulee kattoon ja lattiaan niin pitkälle kuin mahdollista. Olen lukenut, että pitää käyttää kaksinkertaisen pitkiä ruuveja siihen, mitä kiinnitetään, joten minun tapauksessani ruuvin pitäisi olla vähintään 90 mm pitkä. Tämä ei toimi kovin hyvin, jos voin kiinnittää koolauksen harvaan kattopaneeliin. Silloin ruuvi jää törröttämään, koska harva kattopaneeli on 28 mm paksu. Onko sinulla vinkkejä, miten voisin toimia tässä?
Ovatko pystykoolaukset se, mikä tuo seinälle kantavuutta, ja "yläjuoksu" vain kiinnittääkseen pystykoolaukset?
Kattorakenteissa on eroavaisuuksia, mikä tarkoittaa, että joudun laskemaan kattoa hieman saadakseni suoran ja tasaisen katon. Katon pinta-ala on nykyään 75 neliömetriä, joten olin ajatellut jakaa katon eri osiin väliseinien avulla ja sitten tehdä jokaisen huoneen katon erikseen. Ei näytä niin merkittävältä, jos katto on +-5 mm kummallakin puolella sisäseinää.
Ehkä en tehnyt sitä selväksi, mutta olin ajatellut käyttää puukoolauksia. Käytetäänkö silti metallikiskoa tai voiko 45x95/45x70 koolauksen kiinnittää harvaan kattopaneeliin? Olin ajatellut ruuvata kaikki, mikä tulee kattoon ja lattiaan niin pitkälle kuin mahdollista. Olen lukenut, että pitää käyttää kaksinkertaisen pitkiä ruuveja siihen, mitä kiinnitetään, joten minun tapauksessani ruuvin pitäisi olla vähintään 90 mm pitkä. Tämä ei toimi kovin hyvin, jos voin kiinnittää koolauksen harvaan kattopaneeliin. Silloin ruuvi jää törröttämään, koska harva kattopaneeli on 28 mm paksu. Onko sinulla vinkkejä, miten voisin toimia tässä?
Ovatko pystykoolaukset se, mikä tuo seinälle kantavuutta, ja "yläjuoksu" vain kiinnittääkseen pystykoolaukset?
Kattorakenteissa on eroavaisuuksia, mikä tarkoittaa, että joudun laskemaan kattoa hieman saadakseni suoran ja tasaisen katon. Katon pinta-ala on nykyään 75 neliömetriä, joten olin ajatellut jakaa katon eri osiin väliseinien avulla ja sitten tehdä jokaisen huoneen katon erikseen. Ei näytä niin merkittävältä, jos katto on +-5 mm kummallakin puolella sisäseinää.
käytä kiskoja kaikkialla, sitten aseta reglarna siihen.
kyllä, voit rakentaa seinäsi 70 reglarna vinottain.
sitten voi lähettää kipsin väliin sisäpuolelle suoralle seinälle, sitten kiinnität reglarna sitä vasten.
vähän vaikea selittää näin... toivottavasti ymmärrät?
ystävällisin terveisin
snickar estwing
kyllä, voit rakentaa seinäsi 70 reglarna vinottain.
sitten voi lähettää kipsin väliin sisäpuolelle suoralle seinälle, sitten kiinnität reglarna sitä vasten.
vähän vaikea selittää näin... toivottavasti ymmärrät?
ystävällisin terveisin
snickar estwing
Klikkaa tästä vastataksesi