Aion jakaa makuuhuoneen niin, että siitä tulee kaksi pienempää makuuhuonetta.

Olen ajatellut rakentaa seinän metalliprofiililla ja yksinkertaisella kipsilevyllä, joissa on eristys välissä. Aion myös vetää kuitukaapelin seinään, jotta molemmissa huoneissa on se sitten.

Olen ajatellut sahata olemassa olevan lattian auki sieltä, mihin uusi seinä tulee. Uusi ovi ylimääräiseen huoneeseen tulee olemaan jo olemassa olevan seinän osassa. Siihen tarvitaan vain muutamia puutukia.

Ongelma on, että haluan laittaa uuden seinän kohtaan, jossa ei ole profilia olemassa olevissa seinissä tai katossa (joten se osuu profiilien väliin). Miten minun pitäisi kiinnittää profiilirakenteeni uudelle seinälle sopivasti? Mollytulppi? Jotain muuta?

Onko vinkkejä rasioista, jotka sopivat hyvin upotetun kuitupistokkeen kanssa, jossa on 2 kpl pistorasioita?

Kiitos etukäteen!

Yritä löytää kattopalkit, jotka ovat poikittaiset, ja kiinnitä niihin. Miten kiinnität olemassa olevaan seinään on varmaankin haastavampaa, jos se ei ole kortlat. Onko se kipsi+OSB? Siinä tapauksessa pitäisi riittää liimata metallikehikko mahdolliseen kipsilevyyn ja samalla ruuvata se OSB:hen, mutta joku kokeneempi voisi varmistaa, onko se riittävän hyvä!

kattorakenteet ovat samassa linjassa kuin seinä, joka aiotaan rakentaa, joten mikään kattorakenne ei osu mihinkään. Voi kuitenkin päästä ullakolle ja ehkä saada sinne kiinnikkeen, kun mietin asiaa tarkemmin. Seinät ovat vain yksinkertaista kipsilevyä metallikehyksellä, joten jos haluan kiinnittää sinne kiinnikkeen, täytyy vähän askarrella.

Mutta kyseessä on puurakenteinen lattia (yläkerrassa, missä seinän pitäisi olla), joten alaspäin luulisi voivansa kiinnittää ilman kiinnikettä lattiaan, ja jos saan kiinnikkeen ullakolta, se kattaisi myös yläosan. Riittäisikö se?

N neoeip sanoi:
kattopalkit ovat samassa suunnassa kuin seinän pitäisi rakentaa, joten mikään kattauspalkki ei osu mihinkään. Kuitenkin voin mennä vintille ja ehkä saada sinne palkin, kun tarkemmin ajattelen. Seinät ovat vain yksinkertaista kipsilevyä metallitolpilla. Joten jos aion laittaa sinne palkin, täytyy hieman säätää.

Mutta kun se on puurakenteinen lattia (ollaankin yläkerrassa, johon seinä tulee). Alaspäin pitäisi pystyä kiinnittämään ilman palkkia lattiaan, ja jos saan laitettua palkin vintiltä, minulla on myös ylhäällä. Ehkä se riittää?
Ajatusvirhe kattopalkkien suhteen. :) Mutta jos voit lisätä pari puukappaletta vintiltä, saat hyvän vakauden. Liimaa lattiajalka ja ruuvaa lattialastulevyyn niin sen pitäisi pysyä paikallaan. PL400 tai TEC7 pitäisi toimia oikein hyvin sekä seinään että lattiaan.

Saanko kysyä, miksi valitset metallia, äänenvaimennukseen? Minulla ei ole suurta kokemusta metallitolpista, koska olen tehnyt vain yhden kylpyhuoneen kellarissa. Mutta siellä käytin cc30 70 mm tolpilla, mutta huomasin ettei seinä ollut yhtä jäykkä kuin puulla. Ulkoseinää vasten se oli oikein hyvä, mutta erillisessä seinässä en ollut tyytyväinen..

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.