1 568 lukukertaa ·
3 vastausta
2k lukukertaa
3 vastausta
Rakentaa uusi seinä. Kiinnitys olemassa olevaan kipsiin?
Hei kaikki asiantuntevat!
Olen tekemässä projektia laittamalla seinän ylös meidän oleskelutilaan saadaksemme uuden huoneen. Nykyiset seinät ovat kipsiä puurungoilla, ja uusi seinä tulee olemaan osb ja kipsi molemmin puolin. Mietin, kuinka parhaiten kiinnitän ensimmäisen ja viimeisen seinärungon nykyisiin seiniin? Luulen, että on suuri riski halkeiluun nurkissa, jos sitä ei tee, mutta kuinka teen sen parhaiten, kun kipsin takana ei ole runkoja juuri siellä, missä uusi seinä tulee olemaan. Tarvitsenko ottaa kappaleen kipsiä alas saadakseni rungon taakse, vai onko olemassa yksinkertaisempi mutta hyvä ratkaisu? Liimaa/tulppia? Kiitollinen kaikista vinkeistä.
Olen tekemässä projektia laittamalla seinän ylös meidän oleskelutilaan saadaksemme uuden huoneen. Nykyiset seinät ovat kipsiä puurungoilla, ja uusi seinä tulee olemaan osb ja kipsi molemmin puolin. Mietin, kuinka parhaiten kiinnitän ensimmäisen ja viimeisen seinärungon nykyisiin seiniin? Luulen, että on suuri riski halkeiluun nurkissa, jos sitä ei tee, mutta kuinka teen sen parhaiten, kun kipsin takana ei ole runkoja juuri siellä, missä uusi seinä tulee olemaan. Tarvitsenko ottaa kappaleen kipsiä alas saadakseni rungon taakse, vai onko olemassa yksinkertaisempi mutta hyvä ratkaisu? Liimaa/tulppia? Kiitollinen kaikista vinkeistä.
Talon omistaja
· Stockholm
· 715 viestiä
Kiinnität kiskon seinään. Käytä kiinnitykseen liimaa, jos se on niin. Itse käytän metallikiskoa, sitten riittää lyhyet yksikerroksiset ruuvit puuhun. Puurungolle poraat 8 mm reiän, ja käytät 6x70 tai 80 ruuvia kipsiin. Ruuvaa rauhallisesti, niin se järjestyy.M Marcus Ericsson sanoi:Hei kaikki asiantuntijat!
Olen työstämässä projektia, jossa rakennan seinän perhehuoneeseemme saadaksemme uuden huoneen. Olemassa olevat seinät ovat kipsiä puukehikolla, ja uudesta seinästä tulee OSB ja kipsi molemmin puolin. Mietin, miten ensimmäiset ja viimeiset seinäkiskot kiinnitetään parhaiten olemassa oleviin seiniin? Arvelen, että on todennäköistä, että kulmat voivat halkeilla, jos ei tehdä niin, mutta miten teen sen parhaiten, kun olemassa olevissa seinissä ei ole kiskoa tarkalleen siinä kohtaa, missä uusi seinä tulee olemaan. Täytyykö minun irrottaa pala kipsiä saadakseni kiskon sen taakse, vai onko olemassa helpompaa, mutta toimivaa ratkaisua? Liima/ tulppa? Kiitollinen kaikista vinkeistä.
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 859 viestiä
Kipsiankkuri, ehkä?
Klikkaa tästä vastataksesi