Tiedän, että on olemassa poolforum, mutta tämä keskittyy enemmän rakennustekniikkaan kuin altaanhoitoon.

Tarvitsen tasaisen ja suoran alustan altaan alle. Voiko rakentaa terassin vai pitäisikö tehdä runkorakenne ja täyttää hiekalla? Miten saan sen suoraksi siinä tapauksessa?

Allas on 3,60 m ja tilavuus 8000 L. Siis melkoinen paino...

Aseta uima-allas maahan ja rakenna terassi sen ympärille.

Sen pitää olla tasainen ja sitten allaspeite sen päällä. Tämä on teräsallas, ehkä se pitäisi mainita.

Mitä maata sinulla on alla?

• Tykkään
Ingemarn78
  • Laddar…
Olemme laittaneet altaamme tavallisille betonilaatoille. Koska meillä on muoviallas teräsputkirungolla, olemme laittaneet styroksia laattojen päälle ja sitten pressun siihen ennen kuin asensimme altaan paikoilleen. On mukavampaa hypätä ja leikkiä altaassa, kun se seisoo jollain hieman pehmeällä. Se vetää noin 21 kuutiometriä.

Styroksi estää myös kylmyyttä maasta nousemasta altaaseen. Se eristää erittäin hyvin.

Mark = Moreenikumpu

Eristää uima-allas alapuolelta ei juurikaan vaikuta lämpöön, mutta voi olla mukavaa, että pohja on pehmeä. Haihtuminen tapahtuu ylöspäin, ja siellä tulisi eristää, mutta mielenkiintoinen ratkaisu laatoilla.

Hmm, montakohan laattaa tarvitaan 4x4 metrin alueelle? Joka tapauksessa niiden on oltava suoraan, ja siinä minulla on ongelma saada kaikki suoraksi...

Muistan kylpytynnyrini, seisoskelin puutarhassa auto käynnissä antamassa valoa, olin ajanut traktorikauhassa sekalaista soraa/multaa, jonka ensin tasoitin ja vesivaahteroin tynnyrin kokoon sopivaksi, ts. noin neliömetri.
Sitten vaihe kaksi, täytä kottikärry mullalla ja rullaa sitä edestakaisin pakataksesi materiaalia tiukemmin..
Haravoi ja mittaa vesivaahterolla uudestaan!
Vaihe kolme, tamppaa kantapäillä puukengät jalassa saadaksesi maan vielä tiiviimmäksi ennen kuin haravoin sen uudestaan..
Tämän tuloksena en ole tarvinnut säätää tynnyriäni erityisesti monen vuoden jälkeen, mutta laitoin kuitenkin pari (3-4) lankkua alle ennen kuin asetin tynnyrin paikoilleen!
Voin lämpimästi suositella puukenkiä kokoa 43.. :)

Z ZeroX66 sanoi:
Mark = Moreeniselänne

Eristäminen altaan alta ei juurikaan vaikuta lämpöön, mutta se voi olla mukavaa pehmeyden vuoksi. Haihtuminen tapahtuu ylöspäin ja siellä kannattaa eristää, mutta mielenkiintoinen ratkaisu laattojen avulla.

Hmm, kuinka monta tarvitsee 4x4 metrin alueelle? Joka tapauksessa sen täytyy olla suorassa, ja siinä minulla on ongelmia saada kaikki suoraksi...
Vanha ketju, mutta olen täsmälleen samassa tilanteessa, paitsi että alusta on soraa, joka on ollut paikallaan useita vuosia ja sen pitäisi olla melko hyvin tiivistynyttä. Sama sorapohja, jota kesämökki käyttää.

Olen miettinyt laatan valamista, mutta olen tajunnut, kuinka pirusti betonia tarvitaan...

Kuinka ratkaisit ongelmasi ja tuliko siitä hyvä, luuletko?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.