Hei, kuten otsikko kuuluu, aion rakentaa uuden talon ja se on melkein periaatteessa avaimet käteen -valmis, mutta nyt on niin, että olen aina halunnut salaisen huoneen, ja ajatukseni on, että sen pitäisi olla noin 10 neliötä!

Muutamia vinkkejä, miten minun pitäisi tehdä, enkä halua, että se sisältyy pohjapiirrokseenkaan. Huoneen ei siis pitäisi "olla olemassa".

Vinkit olisivat ihania :)

Terveisin

M

• Tykkään
z9leca
  • Laddar…
Kiva idea! Minusta on helppo missata huoneita talossa, jos ei tunne sitä hyvin.

Jos puhumme suorakulmaisista rakennuksista, se voi olla vaikeaa, mutta epäsäännöllisen muotoisessa talossa se on paljon helpompaa. Piirrä sekä pohjapiirros että julkisivupiirros sekä ulkoseinät ja anna näiden erota toisistaan. Varmista sitten, että hämäät aivoja visuaalisesti. U-muotoisessa talossa "siivet" näyttävät oikeilta siiviltä, vaikka ne todellisuudessa ulottuvatkin vain pari metriä. Piirrä vähän, niin löydät fiksun ratkaisun! Piilota asioita sinne, missä ihmiset voivat nähdä ne.

Täytyy olla paljon käyttökohteita salaiselle huoneelle. Musiikkihuone Hifi-harrastajalle, joka ei halua myöntää, että stereo maksoi enemmän kuin talo, kannabiskasvatus sille, joka haluaa ekologista ja lähituotettua, nukkekoti hänelle, joka aina mieltää itsensä viisivuotiaaksi... d^_^b

Antoi toisaalta hieman "Itävaltalainen kidnappauskolo" -tunnelmaa tähän.... mutta jos et halua sitä pohjapiirustukseen ja muuhun, niin sinun täytyy todennäköisesti rakentaa se itse myöhemmin. Voit kuitenkin valmistautua piirtämällä pohjapiirrokseen niin, että huone, jonka ajattelit rakentaa, on vain "jaettava". Riippuu paljon myös siitä, miltä muu talo näyttää. Tärkeää on, että et näe tärkeitä kiintopisteitä samanaikaisesti, kun katsot piilotettua huonetta...
Joo, vähän vaikea selittää.. pitää piirtää kuva ja laittaa myöhemmin!

Olen ajatellut rakentaa puolet talosta kellariksi, ja ehkä jakaa tuo puolikas, onko se idea? Kellari ei pitäisi olla mukana pohjapiirustuksessa!

Olen myös törmännyt ongelmaan, pitäisikö minun rakentaa avaimet käteen -talo vai rakennustarvike talo hmm

Kiitos kaikista ehdotuksista, mutta niitä saa mielellään tulla lisää ;D

yst terv

Ehdottomasti itävaltalaisen vankityrmän tunnelmia täällä... mitä ajattelit olla salaisessa huoneessa, jos saa kysyä?

10 neliömetriä on itse asiassa iso huone salaisten asioiden säilyttämiseen. Meille kuolevaisille riittää lokerikko jossain, jossa piilottaa arvokkaita tavaroita.

Mutta kuten yllä, 10 neliömetriä kuulostaa selliltä.

On hauskaa, miten eri tavoin sitä voi katsoa, itse saan tunteen mukavasta "kojasta", johon voi piiloutua.
Ehkä helpointa (?) on, jos sen tekee kellariosassa, mutta siisteintä olisi, jos sen saisi tehtyä maanpinnan yläpuolelle tavallisten huoneiden joukkoon piilotettuna. Mutta se vaatii varmaan, että asuinpinta-ala on tavallista suurempi.

"Salainen" huone ei ole mikään ihmeellinen asia, vai mitä? Itse aion ajan myötä tehdä kellariin piilotetun oven, joka johtaa enemmän tai vähemmän piilotettuun huoneeseen, kooltaan noin 10 m2.

Mitä siellä pitäisi olla? No, kaksi chesterfield-nojatuolia, pieni mahonkipöytä, tuhkakuppi, puulattia, paneeliseinät ja hyllyt täynnä viskiä ja sikareita...
(Viskin minulla on jo, noin 70 pulloa... Se muu osa onkin sitten haastavampaa...)

Lastemme halusivat salaisen huoneen, ja kun puhuimme Myresjöhusin kanssa (jolta emme lopulta ostaneet taloa), siellä myyjällä oli valmis ratkaisu - kävi ilmi, että tämä ei ole niin epätavallinen toive...
Meidän tapauksessamme meillä on perinteinen pohjapiirros yläkerrassa, jossa on oleskelutila ja neljä makuuhuonetta (kaksi ja kaksi oleskelutilan molemmin puolin). Kahden makuuhuoneen välissä on tila, johon ei ole ovea oleskelutilasta. Se on itse asiassa suuri vaatehuone, mutta kelpaa lasten "salaiseksi huoneeksi".
Samalla tavalla voi, jos tilaa on, luoda huoneen, johon on ovi vain toisen huoneen sisältä, kahden muun huoneen välille. En usko, että monet satunnaiset vierailijat miettivät puuttuuko muutama neliömetri, tai että uskotaan kyseessä olevan vaatehuone, jonne kenelläkään muulla ei ole asiaa.

Oikeastaan sitä voi verrata vähän "safe-roomiin", mikä on huomattavasti yleisempää ulkomailla kuin täällä kotona. Ero on siinä, että tässä "salaisessa" huoneessa ei todennäköisesti tarvitse mitoittaa seiniä suojausluokkien mukaan jne., kuten usein tehdään safe-roomissa.

Googlaa mielellään "safe room", niin löydät useita esimerkkejä!

Pelottavaa !

tai ehkä ei sittenkään...ehkä voisi kaivaa itsensä puutarhaan ja kaivaa tilaa 300m² musiikkistudiolle...sopisi minulle oikein hyvin...sitten myydä talo ja jäädä asumaan puutarhan alla olevaan tilaan...

Jep, totta kai aion kidnapata jonkun ja antaa hänen elää siellä koko elämänsä, tietysti en!!!! Ajattelin enemmänkin huonetta, jossa on 2 tuolia, pöytä ja olut- ja viinakylmäkaappi sekä 2 nojatuolia ja tv, ja voisi istua siellä kaverin kanssa katsomassa vähän autosporttia tai pelata xboxilla=) Luulen, että se tulee kellariin, rakennan kellarin noin 40 neliömetriä, otan 10 pois huoneelle, ehkä vähän enemmän, katsotaan. Ja muuraan seinän, ja huone on valmis, oletan että se on helpointa, ja kellari ei tule olemaan pohjapiirustuksessa =D

On ihan mahtavaa, kun on salaisia huoneita! Muistan, kun minä ja kaveri olimme hänen vanhempiensa kesämökillä eräänä päivänä, kun heillä oli juhlat ja ihmettelimme, kuinka vanhemmat menivät kellariin käsittämättömätömänä ja tulivat joka kerta takaisin ylös oluen ja viinan kanssa ilman, että olimme nähneet yhtäkään tölkkiä kellarissa. (Meidän suunnitelmamme oli "lainata" muutama tölkki, siksi etsimme niin innokkaasti)

Kierrettyämme kellarissa jonkin aikaa, sovimme, että tilaa puuttui. Erittäin tarkkaavainen etsinnän jälkeen löysimme kaapin, jossa oli kenkäjälkiä "lattialla" ja vain yksi takki roikkumassa, joten tämä oli tietenkin pakko tutkia tarkemmin - kun painoi lattialaudan, kaapin takaosa avautui ja pääsimme salaiseen huoneeseen! Siellä säilytettiin paitsi kaikki oluet, myös korkealuokkainen pontikkapannu. (tämä oli pari vuotta sitten ennen kuin pimeä viina tuli niin halvaksi, että tuskin kannattaa enää polttaa itse)

Aivan miten siistiä tahansa! :D

Ja te näette, että tämä on todella siistiä =D Salainen huone, olettaisin että useimmat miehet haluavat sen haha : ) mutta miten ovi toimi, oliko se tarkasti rakennettu, tarkoitan jos ette olisi nähneet kengän jälkeä, luuletko että olisitte löytäneet huoneen silloin? ;) Minusta on hemmetin siistiä, että on sellainen salainen huone, olen aina halunnut sellaisen ja tietysti ei lukitsemista varten nyt vaan enemmänkin paeta ja nauttia kylmä olut ja katsoa televisiota, siitä tulee vähän mukavuuskerroin koko hommalle ;D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.