Portaikkomme, joka on 6 metriä pitkä ja seisoo 45 asteen kulmassa (enemmän kuin tikkaat oikeastaan), aiomme muuttaa älykkääksi säilytystilaksi, jota ei ole paljoa vanhassa vuonna 1897 rakennetussa koulussa. Se viettää siis, ja siellä on hyvin tilaa työskennellä. Nyt mietin, mistä löytää materiaalia kaappien tai runkojen tekemiseen, jotka voi rullata ulos, jotta kaikki on helposti saavutettavissa? Portaat ovat 90 cm leveät ja ajattelin hyödyntää tästä mahdollisimman paljon syvyytenä säilytysyksiköitä varten! Joku, joka on tehnyt jotain vastaavaa tai tietää, mistä löydän tietoa?

Selittääkseni hieman selkeämmin, kuvittelen sen näyttävän useilta ovilta, jotka voi vetää ulos, ja siellä on sitten hyllyjä tai muuta, mikä pitää suuren perheen kaikki tavarat järjestyksessä...

Olen ajatellut tehdä jotain vastaavaa, mutta minun portaikkoni ei ole ollenkaan niin pitkä/korkea.

Ajattelin tehdä sen itselleni helpoksi ostamalla IKEA Billy-hyllyjä Blocketista ja sitten ruuvaamalla neljä pyörää alle. Tietenkin sopii myös muut hyllyt, mutta Billyn etu on, että niitä on helppo ostaa lisää tarvittaessa. Lisäksi on helppo löytää säilytyskoreja ym., jotka sopivat mittoihin.

On tärkeää huomioida, että niiden ei pitäisi kaatua vedettynä ulos! Jos teet pienen kannattimen lattiaan lähelle ulkoreunaa ja vastaavan kannattimen hyllyn sisäreunaan, niin niiden ei pitäisi voida vetää täysin ulos. Tällöin sisäpuolinen yläreuna vakaistuu viereisistä hyllyistä, mikä vähentää kaatumisriskiä.

Nyt en tiedä, kuinka korkealle sinulla on ja kuinka leveäksi se tulee, mutta sama periaate toimisi leveämmillä varastohyllyillä, jolloin voisi ottaa kahdelta suunnalta (jos mahdollista, ei toimi minulla). Tällöin se ei kaadu yhtä helposti.

Hei,

Nostan esiin vanhan ketjun, mutta onko joku tehnyt jotain vastaavaa?
Vaatesäilytysratkaisu pyörillä portaiden alla, jossa on vetolaatikoita ja avoimia koreja. Inbyggda förvaringslådor under en trappa, utrustade med hjul och dörrar, fyllda med olika hushållsartiklar och leksaker.

Minulla on syvyydeltä noin 90 cm, kysymys onkin, ovatko laatikot sillä syvyydellä toteutettavissa? Vai olisivatko hyllyt, kuten ELFA, ja ovi parempi ratkaisu, mutta silloin menetetään niin paljon tilaa.

Toinen ajatus oli ottaa sellaisia ja laittaa pyörät alle sekä jonkinlaiset kiskot, jotka estävät liikkumasta liian vapaasti. Ehkä MDF niiden päälle sopimaan tilaan portaiden alla, kuten yllä olevassa kuvassa. Mutta kysymys kuuluu, ovatko ne tarpeeksi kestäviä, jotta niihin voi sekä laittaa pyörät että hieman painoa, samalla kun niiden tulee kyetä rullaamaan?
Valkoinen hyllykkö, jossa on kolme riviä ja kolme kolonnaa neliönmuotoisia lokeroita; suunniteltu säilyttämiseen ja järjestämiseen kotona.

Ajatuksia, ideoita, valmiita ratkaisuja, kaikki tervetullutta!

Kiitos etukäteen

Hei!
Olen samalla linjalla uudessa talossamme. Miten teillä meni, miten teitte sen? Haluaisin mieluiten säilytyksen kiskoilla, koska mielestäni se näyttää tyylikkäämmältä. En halua, että se näyttää "kotitekoiselta". Ja olen aloittelija, joten saatan ottaa liian suuren haasteen. Onko olemassa hyvää opasta? Vinkkejä? Kiitos!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.