Hei,

Olen pian muuttamassa uuteen taloon ja suunnittelen jakaa eteisen väliseinällä luodakseni pienen toimiston, sitten tehdä paikoilleen rakennettuja säilytysratkaisuja IKEA-rungoista sekä kenkätelineen. Olen suhteellisen kokematon rakennustöissä, joten minulla on muutamia kysymyksiä, joihin arvostaisin apuanne. Katso nopea 3D-ruutukaappaukseni alla (huonekalut näyttävät erilaisilta)

Talo on betonilaatan päällä ja aion hankkia laatoittajan laittamaan uudet klinkkerit. Jotta välttäisin kosteudesta johtuvia ongelmia, ajattelin rakentaa seinän metallikiskolla lattian tasolle, sitten 45x70 puurunko, OSB ja kipsilevy.

- Haluaisin mieluiten välttää poraamista ja ruuvaamista uuteen klinkkerilattiaan. Uskotteko, että liimaaminen toimisi sen sijaan, onko se tarpeeksi kestävä ratkaisu myös puoliseinälle? Pl400 tai jotain muuta?
- Listat ovat joko tammea tai tiikkiä. Miten kiinnitän ne parhaiten ilman näkyviä ruuvinreikiä? Liimataanko nekin?

Onko jotain muuta mitä minun pitäisi ottaa huomioon?

Kiitos avustanne!

• 3D-luonnos huoneen jaosta väliseinällä, jossa on listoja, hylly ja kaappeja; suunnitelma toimiston ja säilytystilan luomiseksi.
Viimeksi muokattu:
Huipputarina!

Liima on hyvä.

Voit myös kiristää seinän lattian ja katon väliin lyömällä kiiloja tai käyttämällä kierretankoa ja prikkoja, koska sinulla on klinkkeri alla. Silloin käytät kumimattoa suojaamaan klinkkeriä.

S Småbrukaren sanoi:
Toppenskiss!

Liima on hyvä.

Voit myös kiristää seinän lattian ja katon väliin lyömällä kiiloja tai käyttämällä kierrettä ja prikkoja, koska sinulla on klinkkeri alla. Silloin käytät kumimattoa, joka suojaa klinkkeriä.
Tarkistan sen, kiitos paljon!

Rimat asentaisin osaksi seinää ennen kuin nostan sen pystyyn. Voit sitten kiinnittää ja liimata ne. Muuten voit aina käyttää liimaa ja puutappeja, kuten pyörökeppiä, jonka sahaat reunaan.

• Tykkään
Rydback
  • Laddar…
R Rydback sanoi:
Haluaisin mieluiten välttää poraamista ja ruuvaamista uuteen klinkkerilattiaan.
Lattialämmityksen kanssa sinun pitää välttää lattiaan poraamista!

S Småbrukaren sanoi:
Loistava luonnos!
Valitettavasti... Sketchupissa geometrialla on väärin suunnatut pinnat (ne tummanharmaa-siniset). Valitse yksi oikeista pinnoista (valkoinen), napsauta sitten hiiren kakkospainikkeella ja valitse aseta pinnat. Jos olet ryhmitellyt objekteja, kuten sinun pitäisi, sinun on toistettava tämä jokaiselle ryhmälle/komponentille. Tämän jälkeen se on "toppen".

Tämä on "toppen" ;)
3D-malli talosta ja piharakennelmasta SketchUpissa, tummanharmaan ja valkoisen pinnat, puu taustalla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.