Hei!
Olen ajatellut rakentaa portaan ulko-oven eteen. Ajattelin tehdä sen ylijääneillä laatoilla ajotieltä (katso kuva). Tämän jälkeen ajattelin laittaa reunakiveyksen, jotta peitän reunat.
Ajatukseni on liimata reunakivet tyyliin PU 700 tai vastaavalla ja sitten muurata reunakivet ympärille.
Kuulostaako tämä hyvältä idealta? Pitäisikö minun tehdä jotenkin toisin?
Minkälaista muurauslaastia minun tulisi käyttää?
rakensin itse tasanteen kaverille pari vuotta sitten, laitoin sinne suurempia lohkoja 20x20x50cm kehyksenä, nämä asetettiin silloin laattojen sisäpuolelle pohjassa, jotta ne eivät puristuisi ulospäin, täytin kantavalla kerroksella ja kivituhkalla, joka pakattiin sitten laattojen väliin suurempien reunakivien sisäpuolelle, ei liimaa eikä laastia. tuli loistava ja on yhä paikoillaan, kävin siellä kesällä ja siitä on vähintään 5 vuotta, kun rakensimme tasanteen, se on noin 1,5m leveä ja 0,8m syvä.
sillä pitäisi nousta 10 cm, niiden pitäisi olla 15, sillä laatat, jotka sinulla on, ovat 5 cm. jos et löydä 15 cm, poista laatat, kaiva vähän niin että uudet eivät nouse yli 10 cm pinnan yläpuolelle. liimaus voi kestää muutaman vuoden, mutta olen epäilevä, varsinkin jos aiot liimata täsmälleen kuten kuvassa näkyy, sileät kivet eivät kiinnity siihen hyvin. mutta jos haluat kokeilla, kivilim PU700 on vaihtoehto tai muuraus- ja rappauslaasti B, en kuitenkaan usko, että se kestää enemmän kuin vuoden.
Hän ajattelee varmaan, että sinun pitäisi poistaa laatat, jotka ovat alla. Minäkin varmaan poistaisin ne kuusi laattaa ja tekisin jotain siinä reiässä. Että se on vähän vinossa ovea kohti häiritsee minun silmissäni vähemmän kuin täysin keskitetty kohouma, joka on siirtynyt viisi–kymmenen cm muihin laattoihin nähden.
Tietenkin tarkoitan, että sinun täytyy poistaa ne plattor, jotka ovat siellä.
Sitten olisin tehnyt sen hieman suuremmaksi, jotta oikealle ei jää pieni 5 cm pala, tee pinnasta 20 cm leveämpi niin siitä tulee symmetrisempi.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.