Revitimme keittiömme eilen talossamme, joka on rakennettu 1936.

Ajattelimme uuden keittiön yhteydessä nostaa katon, kuten teimme aiemmassa huoneessa, mutta valitettavasti huomasimme teräspalkin, joten suunnitelma muuttuu osittain. Aiomme myös tehdä oviaukon toiseen huoneeseen, ja siellä kulkee lämpöputkia pl2:een, joten tällä hetkellä kaikki tuntuu vähän vaikealta!

Ajatukseni oli poistaa kipsi kaikilta seiniltä, jotta sähkömies voisi asentaa uuden sähkön!

Kipsin takana näyttää siltä, että on tasoitettu pinta oljella, joka on kiinnitetty seinään, jossa on paljon poikittaisia lautoja (googlen mukaan revetisoitu seinä).

Pohdin, pitäisikö poistaa tasoite ja olki, ja sitten asentaa OSB-levy ja kipsi puulankkuihin? Epävarma, voiko sen tehdä ilman, että täytyy ensin suoristaa paljon?

Vai pitäisikö rakentaa olemassa olevan kipsin päälle? Tietenkin huoneesta tulee silloin hieman pienempi, mutta mietin, mitä asiantuntijat sanovat? Onko olkiseinällä esim. mitään eristävää etua?

Miten te muut olette tehneet?
 
BirgitS
Kuulostaa jonkinlaiselta kloasong-seinältä, katso Wikipedia.

Laudat ovat erinomainen ruuvaamiseen, joten siksi ei yleensä tarvita mitään OSB-levyä.

Vaikea kenenkään täällä tietää, kuinka kaareva lautaseinä on ja tarvitaanko sen suoristamista, joten sinun on mitattava se.

Kipsi on tullut huomattavasti myöhemmin kuin 1936, joten sen voit poistaa nähdäksesi miltä se näyttää ja ovatko seinät jokseenkin suoria vai tarvitsevatko ne suoristamista.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.