10 517 lukukertaa ·
15 vastausta
11k lukukertaa
15 vastausta
Rakentaa laituri, kuumasinkitty vai haponkestävä??
Sivu 1 / 2
Hei, aika kiristää paalutetun laiturin runkoa. Kysymys on nyt, pitäisikö valita kuumasinkitty kierretanko vai happokestävä? Ruostumaton on melkein kaksinkertaisen kallista ja kysymys kuuluu, onko se sen arvoista. Onko kellään kokemuksia? Laituri sijaitsee Blekingen saaristossa.
kiitos etukäteen /Anton
kiitos etukäteen /Anton
Valitsisin kuumasinkityt paksuissa mitoissa. Vaunupultti tai kierrevarsi. Mahdollisesti suojata päät bitumimassalla. Minusta tuntuu, että ruostumaton teräs taipuu ruostumaan/korrodoitumaan joka tapauksessa, ellei osta lähes kohtuuttoman kalliita laatuja.
Kiitos vastauksesta! Kuinka paksuja olisit käyttänyt? Ja mitä mieltä olet riskistä, että kuumasinkitty ruostuu puhki muutaman vuoden jälkeen? Vai pitäisikö nykyisten kestää se. Mietin käyttää kuumasinkittyjä (HGS 8.8) M 20.
ullberg
Työkaluhullu
· Stockholm
· 4 026 viestiä
ullberg
Työkaluhullu
- Stockholm
- 4 026 viestiä
vain sähkösinkitty? ei kuumasinkitty? ja se kestää hyvin kosteassa ympäristössä? En olisi odottanut sitä, mutta minulla ei ole syytä epäillä sinua. Oliko se niin, että asut sisäjärven, ei meren, äärellä?MathiasS sanoi:
TS:lle yhdyn muihin puhujien kanssa, sinkitty (vaikka mielestäni kuumasinkkiä kannattaa suosia) käy usein erittäin hyvin. maalla Roslagenissa meillä on laituri, jonka melkein kaikki yksityiskohdat ovat kuumasinkittyjä, yli 10 vuotta myöhemmin ja ruostetta on hyvin vähän.
/U
Viimeksi muokattu:
ullberg
Työkaluhullu
· Stockholm
· 4 026 viestiä
ullberg
Työkaluhullu
- Stockholm
- 4 026 viestiä
Kuulostaa hyvältä, uskon että olet tyytyväinen. Kuitenkin uskon, että mitä haluat on lämpösinkitty (VFZ / FZV) ennemmin kuin galvanoitu.
Ainakin minun päässäni näissä on ero, VFZ on sinkkikylpy, galvanoitu on elektrolyysillä sinkitty minun mielestäni, mutta varmasti saan nuhteita, jos olen väärässä
Ja ihmiset sekoittavat näitä melko vapaasti, jos sanotaan _lämpö_galvanoitu (mikä ei minusta oikeastaan ole mahdollista) tarkoitetaan varmaankin lämpösinkittyä, joten riski sekoittaa nämä on varmaankin pieni, mutta viisaudenhampaat kuten minä tekevät mielellään ylimääräisen viestin
/U
Ainakin minun päässäni näissä on ero, VFZ on sinkkikylpy, galvanoitu on elektrolyysillä sinkitty minun mielestäni, mutta varmasti saan nuhteita, jos olen väärässä
Ja ihmiset sekoittavat näitä melko vapaasti, jos sanotaan _lämpö_galvanoitu (mikä ei minusta oikeastaan ole mahdollista) tarkoitetaan varmaankin lämpösinkittyä, joten riski sekoittaa nämä on varmaankin pieni, mutta viisaudenhampaat kuten minä tekevät mielellään ylimääräisen viestin
/U
Kyllä, kiiltäviä juttuja, ei galvanoituja.ullberg sanoi:vain sähkösinkitty? ei kuumasinkitty? ja kestääkö se hyvin kosteassa ympäristössä? Sitä en olisi uskonut, mutta minulla ei ole syytä epäillä sinua. Oliko se niin, että asut järven rannalla eikä meren?
Komppaan TS:ää muiden puhujien kanssa, sinkitys (vaikka mielestäni pitäisi valita kuumasinkitty) toimii usein erittäin hyvin. Maaseudulla Roslagenissa meillä on laituri, jossa melkein kaikki yksityiskohdat ovat kuumasinkittyjä, yli 10 vuotta myöhemmin ja ruostetta on hyvin vähän.
/U
http://www.mugglo.net/byggteknik/brygga/
Itämeren vesi.
ullberg
Työkaluhullu
· Stockholm
· 4 026 viestiä
ullberg
Työkaluhullu
- Stockholm
- 4 026 viestiä
Kyllä, 5157 näyttää epäilemättä hyvin elförzinkat, jos se toimii hyvin, niin sillani kestää, kunnes maankohoaminen tekee siitä käyttökelvottoman 
Näen lainauksessasi tekstistäni, että minun täytyy olla saanut aivoverenvuodon, melkein oksennan nähdessäni oman oikeinkirjoitukseni förzinkat, enkä vain kerran, pyydän anteeksi sitä...
Näen lainauksessasi tekstistäni, että minun täytyy olla saanut aivoverenvuodon, melkein oksennan nähdessäni oman oikeinkirjoitukseni förzinkat, enkä vain kerran, pyydän anteeksi sitä...
En minäkään. Mutta haponkestävän hinta näissä määrissä ei ole suhteessa sen hyötyyn, ja ilmeisesti se toimi hyvin joka tapauksessa. Lisäksi on erittäin helppoa vaihtaa liitäntä JOS se ruostuu 15 vuoden jälkeen.thomasx sanoi: