Hei, aika kiristää paalutetun laiturin runkoa. Kysymys on nyt, pitäisikö valita kuumasinkitty kierretanko vai happokestävä? Ruostumaton on melkein kaksinkertaisen kallista ja kysymys kuuluu, onko se sen arvoista. Onko kellään kokemuksia? Laituri sijaitsee Blekingen saaristossa.

kiitos etukäteen /Anton

Valitsisin kuumasinkityt paksuissa mitoissa. Vaunupultti tai kierrevarsi. Mahdollisesti suojata päät bitumimassalla. Minusta tuntuu, että ruostumaton teräs taipuu ruostumaan/korrodoitumaan joka tapauksessa, ellei osta lähes kohtuuttoman kalliita laatuja.

• Tykkään
Anton75
  • Laddar…
Kiitos vastauksesta! Kuinka paksuja olisit käyttänyt? Ja mitä mieltä olet riskistä, että kuumasinkitty ruostuu puhki muutaman vuoden jälkeen? Vai pitäisikö nykyisten kestää se. Mietin käyttää kuumasinkittyjä (HGS 8.8) M 20.

Lämmitetty M20:llä sinun lapsesi tulevat purkamaan sillan tiikerisahalla 40 vuoden kuluttua ;)

Menimme pari ulottuvuutta ylöspäin ja käytimme sähkösinkittyä + vähän väriä muttereihin. Näyttää edelleen hienolta useita vuosia myöhemmin. Haponkestävä on liioittelua.

Haponkestävästä mielestäni sinun pitäisi olla välittämättä. On riski, että silta ruostuu rikki.

ullberg
MathiasS sanoi:
Me siirryimme pariin suuremmaksi ja käytimme sähkösinkittyä + vähän maalia muttereissa. Näyttää edelleen siistiltä useita vuosia myöhemmin. Haponkestävä on liiallista.
vain sähkösinkitty? ei kuumasinkitty? ja se kestää hyvin kosteassa ympäristössä? En olisi odottanut sitä, mutta minulla ei ole syytä epäillä sinua. Oliko se niin, että asut sisäjärven, ei meren, äärellä?

TS:lle yhdyn muihin puhujien kanssa, sinkitty (vaikka mielestäni kuumasinkkiä kannattaa suosia) käy usein erittäin hyvin. maalla Roslagenissa meillä on laituri, jonka melkein kaikki yksityiskohdat ovat kuumasinkittyjä, yli 10 vuotta myöhemmin ja ruostetta on hyvin vähän.

/U

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
TorparAnkan
  • Laddar…
Kiitos vastauksista, varmgalvat se on!

ullberg
Kuulostaa hyvältä, uskon että olet tyytyväinen. Kuitenkin uskon, että mitä haluat on lämpösinkitty (VFZ / FZV) ennemmin kuin galvanoitu.

Ainakin minun päässäni näissä on ero, VFZ on sinkkikylpy, galvanoitu on elektrolyysillä sinkitty minun mielestäni, mutta varmasti saan nuhteita, jos olen väärässä ;)

Ja ihmiset sekoittavat näitä melko vapaasti, jos sanotaan _lämpö_galvanoitu (mikä ei minusta oikeastaan ole mahdollista) tarkoitetaan varmaankin lämpösinkittyä, joten riski sekoittaa nämä on varmaankin pieni, mutta viisaudenhampaat kuten minä tekevät mielellään ylimääräisen viestin ;)

/U

ullberg sanoi:
vain sähkösinkitty? ei kuumasinkitty? ja kestääkö se hyvin kosteassa ympäristössä? Sitä en olisi uskonut, mutta minulla ei ole syytä epäillä sinua. Oliko se niin, että asut järven rannalla eikä meren?

Komppaan TS:ää muiden puhujien kanssa, sinkitys (vaikka mielestäni pitäisi valita kuumasinkitty) toimii usein erittäin hyvin. Maaseudulla Roslagenissa meillä on laituri, jossa melkein kaikki yksityiskohdat ovat kuumasinkittyjä, yli 10 vuotta myöhemmin ja ruostetta on hyvin vähän.

/U
Kyllä, kiiltäviä juttuja, ei galvanoituja.

http://www.mugglo.net/byggteknik/brygga/

Itämeren vesi.

ullberg
Kyllä, 5157 näyttää epäilemättä hyvin elförzinkat, jos se toimii hyvin, niin sillani kestää, kunnes maankohoaminen tekee siitä käyttökelvottoman ;)

Näen lainauksessasi tekstistäni, että minun täytyy olla saanut aivoverenvuodon, melkein oksennan nähdessäni oman oikeinkirjoitukseni förzinkat, enkä vain kerran, pyydän anteeksi sitä...

Aivan niin. Ryhdistäydy.

:)

• Tykkään
Anton75 ja 1 muu
  • Laddar…
Minulle ei olisi koskaan tullut mieleen käyttää mitään muuta kuin syrafast.

Ristipostaus ei ok, jos muistan oikein!

MathiasS sanoi:
Kyllä, kiiltävät tavarat, ei sinkitty.

[linkki]

Itämeren vesi.
Suurkiitokset kuvista, siinä sain samalla oppitunnin rakennustaiteesta!

thomasx sanoi:
En olisi koskaan harkinnut käyttää mitään muuta kuin haponkestävää.

Muistan, että ristikirjoittaminen ei ole ok!
En minäkään. Mutta haponkestävän hinta näissä määrissä ei ole suhteessa sen hyötyyn, ja ilmeisesti se toimi hyvin joka tapauksessa. Lisäksi on erittäin helppoa vaihtaa liitäntä JOS se ruostuu 15 vuoden jälkeen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.