D
Aion rakentaa kylmän varaston ja mietin ulkoseinää. Katto on cc30 kestääkseen 45x145 jännevälillä 340 cm.

Miten minun pitäisi tehdä ulkoseinän kanssa?

Toivon voivani asentaa seinän pystysuoraan cc60 välein, mutta yläjuoksu on vaakasuora 45x95. Ehkä notkahtaa keskeltä alas?

• Kuvassa on kylmävaraston runko, jossa on vinokatto ja pystysuorat runkotolpat. Rakenteen mitat ovat näkyvissä kuvassa.
D
Minulla on lisää kysymyksiä :)

Onko ulkoinen harjalista roikkuen näin?

voiko sen olla.

Tulee olemaan peltiä, ei raakalautaa.

• Yläpohjan rakennepiirros, jossa ulkoneva päätyräystäs ilman aluskatetta. Kysymys kestääkö rakenne plåtrakenne ilman tuentaa.
T
D Derbyboy sanoi:
Minulla on enemmän kysymyksiä :)

Onko ulompi harjakatto roikkumassa näin?

Voiko näin olla.

Aion käyttää peltiä, ei raakapontti
Ei, tuo harja ei täytä mitään muuta tehtävää kuin kuormittaa harvalaudoitusta ja peltiä. Sen on joko oltava jonkin päällä tai se on poistettava.

T
D Derbyboy sanoi:
Aion rakentaa kylmävaraston ja pohdin ulkoseinää. Katto on cc30, jotta voin selvitä 45x145 jännevälillä 340 cm.

Miten minun pitäisi tehdä ulkoseinä?

Toivon voivani kehystää seinän pystyasennossa olevilla koolauksilla cc60, mutta päällihirsi on vaakasuunnassa 45x95. Ehkä taipuu keskeltä alas?
Lisää 45x95/120 pystykköjen yläosaan, joka tukee päällihirttä, niin on rauhallista.

D
T Testarn sanoi:
Ei, se harjapuu ei palvele muuta tarkoitusta kuin painaa alas harva laudotus ja pelti. Sen pitäisi joko olla jonkin päällä tai se pitäisi poistaa.
Sitä ei ehkä pitäisi kutsua harjapuuksi, mutta sitä voidaan käyttää tuulilaudan ja etummaisen laudan kiinnittämiseen, johon mahdollinen räystäskouru kiinnitetään.

T
Se saattaa ehkä tukeutua hammarbandiin, jos annat sen mennä sinne ja jos sitä tukee upotettu regel, kuten kirjoitin aiemmin. Sen ei ehkä tarvitse olla yhtä suurta kokoa painon säästämiseksi?

D
On vaikea saada julkisivu näyttämään siistiltä, jos aion antaa hammarbandet kulkea koko matkan ulos.

Kokeilin vähän ohuempaa mitoitusta ja se voisi toimia, mutta jos se saa olla 145, se peittää pitkillä sivuilla ulkonevat kattoristikot. Uskon, että se näyttää hyvältä.

T
Silloin kysymys kuuluu, onko kattoruoteiden mitat sellaiset, että ne kestävät kiinnittää harjan ja pellin sekä lumikuorman...? Voisikohan ehkä lisätä vähän enemmän kattoruoteita viimeisiin koloihin?

D
Joo, se on hyvä ajatus.

Ajattelin kattoruodeita 34x70 cc 600 (mutta voi mennä alas cc400 viimeisissä osioissa). Ylitys on noin 20 cm.

T
Se ei ole paljon ylitystä, se näytti pidemmältä piirustuksessa. :)

Luultavasti vain kaksisin rimat viimeisissä kahdessa välikössä, sitten on helpompi asettaa rimat ja sitten heittää muutamia väliin. Sitten homma on hoidettu!

D Derbyboy sanoi:
Voiko ulomman kattoselkärangan jättää roikkumaan näin?
Minä jättäisin sen pois tai korvaisin sen 45*45:llä, jos mielestäsi on vaikeaa kiinnittää tuulilauta pelkästään ulkonevaan rimaa.

D
Joo, en tiedä onko hyvä idea kiinnittää tuulilauta kantojuoksujen päätypuuhun, joka on 34x70.

En tiedä onko väliä "ripustaa" tyyppi 45x70 paremman kiinnityksen vuoksi tuulilaudalle.

Syy, miksi halusin laittaa 45x145, oli peittääkseni kattoparrut pitkältä sivulta katsottuna suoraan varastoon.

Lisäksi siitä tulee kai helpompaa ja parempaa kiinnittää pitkä lankku, joka kulkee pitkin pitkää sivua, jos käytän 45x70.

• Kattoon kiinnitetty tuulilauta näkyy varastorakennuksen 3D-piirroksessa; paino 45x70 tuellaan.
D
Räystäslauta heter det :)

• Tykkään
Testarn
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.