4 982 lukukertaa ·
9 vastausta
5k lukukertaa
9 vastausta
Rakentaa kuntosali yläkertaan
Asun 70-luvun lopulla rakennetussa puutalossa. Minulla on yläkerrassa huone, johon ajattelin sisustaa treeninurkan.
Yhteensä kyseessä on noin 250 kg jaettuna painoihin ja lisävarusteisiin. Sitten lisätään harjoittelijan paino, sanotaanko noin 100 kg.
Olen huolissani siitä, että se aiheuttaa paljon kuormitusta pienelle alueelle, kun esimerkiksi tekee kyykkyä.
ESIM: Sanotaan, että lastataan 160 kg ja itse painaa 100 kg.
Kysymykseni on, voiko yläkertaa kuormittaa näin?
Ymmärrän, että tähän on melkein mahdotonta vastata ilman piirustuksia, mutta kuulostaako tämä täysin hullulta? Luulen, että palkisto on 45x220 mm. Huone on 3,5 m x 4 m.
Ystävällisin terveisin
Daniel
Yhteensä kyseessä on noin 250 kg jaettuna painoihin ja lisävarusteisiin. Sitten lisätään harjoittelijan paino, sanotaanko noin 100 kg.
Olen huolissani siitä, että se aiheuttaa paljon kuormitusta pienelle alueelle, kun esimerkiksi tekee kyykkyä.
ESIM: Sanotaan, että lastataan 160 kg ja itse painaa 100 kg.
Kysymykseni on, voiko yläkertaa kuormittaa näin?
Ymmärrän, että tähän on melkein mahdotonta vastata ilman piirustuksia, mutta kuulostaako tämä täysin hullulta? Luulen, että palkisto on 45x220 mm. Huone on 3,5 m x 4 m.
Ystävällisin terveisin
Daniel
Aina voi tehdä "nostolattian", joka jakaa kuormitusta välttääkseen pistemäisen kuormituksen. En usko, että palkisto on iso ongelma, mutta lattia saattaa kärsiä.
Lattiafoam, runkotolpat 45x45 ja sitten jotain levymateriaalia sen päälle?
Totta, se on vähän korotettu, mutta antaa lisäksi etuna sen, että lattia suojataan tippuneilta painoilta jne.
Lattiafoam, runkotolpat 45x45 ja sitten jotain levymateriaalia sen päälle?
Totta, se on vähän korotettu, mutta antaa lisäksi etuna sen, että lattia suojataan tippuneilta painoilta jne.
Administrator
· Skåne
· 8 352 viestiä
Klikkaa tästä vastataksesi