Asun 70-luvun lopulla rakennetussa puutalossa. Minulla on yläkerrassa huone, johon ajattelin sisustaa treeninurkan.

Yhteensä kyseessä on noin 250 kg jaettuna painoihin ja lisävarusteisiin. Sitten lisätään harjoittelijan paino, sanotaanko noin 100 kg.
Olen huolissani siitä, että se aiheuttaa paljon kuormitusta pienelle alueelle, kun esimerkiksi tekee kyykkyä.
ESIM: Sanotaan, että lastataan 160 kg ja itse painaa 100 kg.

Kysymykseni on, voiko yläkertaa kuormittaa näin?

Ymmärrän, että tähän on melkein mahdotonta vastata ilman piirustuksia, mutta kuulostaako tämä täysin hullulta? Luulen, että palkisto on 45x220 mm. Huone on 3,5 m x 4 m.

Ystävällisin terveisin

Daniel

Harjoitella.

en usko, että on yhtään riskiä, että lattia murtuu.

Ei enempää painoa kuin niin..? Varo vain, ettei talo mene itsesynkronointiin, kun kumarrut ylös ja alas liikaa, muuten voi käydä niin, että koko talo romahtaa.

Aina voi tehdä "nostolattian", joka jakaa kuormitusta välttääkseen pistemäisen kuormituksen. En usko, että palkisto on iso ongelma, mutta lattia saattaa kärsiä.

Lattiafoam, runkotolpat 45x45 ja sitten jotain levymateriaalia sen päälle?

Totta, se on vähän korotettu, mutta antaa lisäksi etuna sen, että lattia suojataan tippuneilta painoilta jne.

Jos pudottaa 160 kiloisen tangon, kannattaa ottaa huomioon, että taulut ym. alakerrassa saattavat siirtyä.

raveper sanoi:
Ei enempää painoa kuin niin..? Varo vain, ettei talo joudu selvittelyyn, kun kumartelet ylös ja alas liikaa, sillä silloin koko talo saattaa romahtaa.
Lasketko leikkiä vai?

Kyllä hän tekee niin.

Mietin laittaa foamia, lattialastulevyä ja sitten 1 cm paksu kumimatto päälle. Mutta puupalkit pohjassa saattavat olla jäykempiä ja jakavat painon paremmin kuin pelkkä lattialastulevy. Katsotaan, miten teen. =)

Niin se on selvä. Googla "tyngdlyftnings golv" niin voit saada ideoita siitä, miten ja mitä materiaaleja.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.